NI umożliwia testy systemu ADAS współpracującego z radarami 76-81 GHz

2ni_vst_2nd_generation_1

National Instruments zaprezentował podczas tegorocznych targów European Microwave Week 2016 (EuMW) rozwiązanie technologiczne umożliwiające testy systemu ADAS – Advanced Driver Assistance System. Przedstawione stanowisko testowe jest przeznaczone zarówno dla radarów krótkiego, jak i dalekiego zasięgu w paśmie od 76 do 81 GHz. Na jego potrzeby wykorzystano przyjazną użytkownikowi technologię NI do badania fal milimetrowych (mmWave) oraz drugą generację transceivera sygnałów wektorowych – PXIe-5840.

Rozwiązanie NI umożliwiające testy systemu ADAS oferuje unikalne podejście do tworzenia charakterystyk radarów oraz ich badania przy zachowaniu zdolności do przeprowadzenia pomiarów RF oraz symulacji całego systemu. Wymagania dotyczące systemów radarowych zmieniają się w sposób dynamiczny, jednak skalowalność tego rozwiązania umożliwia inżynierom szybkie zaadaptowanie istniejących systemów testowych do nowych kryteriów.

Tester systemu ADAS łączy drugą generację wektorowego transceivera sygnałów firmy NI z pasmowymi wzmacniaczami parametrycznymi o częstotliwości sygnałów większej (ang. upconverter) lub mniejszej (ang. downconverter) na wyjściu niż na wejściu. Konwertery te zaprojektowane są z myślą o testach radarów pracujących przy częstotliwościach 76 – 81 GHz oraz umożliwiają one w czasie rzeczywistym badanie pasma o szerokości nawet 1GHz. Konstrukcja całego systemu umożliwia jego wykorzystanie zarówno w charakterze generatora fal milimetrowych jak i ich analizatora. Inżynierowie mogą zdefiniować logikę FPGA będącego częścią VST i wykorzystać system testowy do symulacji rzeczywistej przeszkody. Technika ta umożliwia precyzyjne określenie parametrów zbliżającego się obiektu, co jest niezbędne przy testowaniu zarówno sprzętu jak i oprogramowania systemów radarowych.

“Radary stają się kluczową technologią przyszłości, a wymagana niezawodność złożonych systemów wprowadza konieczność nowoczesnego podejścia do testowania” – stwierdza Niels Koch, specjalista ds. radarów w koncernie Audi. „Dzięki zastosowaniu PXI VST jesteśmy w stanie analizować zakres częstotliwości, co w połączeniu z bardzo szybkim i niezawodnym oprogramowaniem umożliwiło nam odkrycie wielu aspektów radarów samochodowych, o których, jak dotąd, nie mieliśmy pojęcia. Udało nam się także zidentyfikować błędy, z których nie zdawaliśmy sobie wcześniej sprawy.”

Stworzenie całkowicie autonomicznego pojazdu wymaga wykorzystania nie tylko radarów, ale również całej gamy czujników takich jak GNSS, kamery czy system LiDAR. Platforma PXI dostarczana przez NI oferuje możliwości synchronizacji oraz wyzwalania pomiarów. Dostępne możliwości analizy, poczynając od sygnałów ciągłych, przez interfejsy komunikacyjne takie jak CAN, kończąc na systemach częstotliwości radiowych, dostarczają idealne rozwiązania do projektowania systemów testujących zintegrowane czujniki. Dzięki tej elastyczności inżynierowie mogą wykorzystać jeden system do przeprowadzenia testów funkcjonalnych samego sprzętu lub badać jego działanie na poziomie integracji systemu sterującego, co jest możliwe dzięki tak zwanym testom hardware-in-the-loop, które symulują parametry środowiskowe.

Tester systemu ADAS jest częścią elastycznej platformy NI, na którą składa się oprogramowanie oraz modułowa platforma sprzętowa, która umożliwia inżynierom budowanie inteligentnych systemów testowych. Użytkownicy mogą także czerpać korzyści ze zwiększenia produktywności dzięki środowiskom LabVIEW oraz TestStand. Dodatkowym atutem jest dostęp do ekosystemu partnerów czy pomocy technicznej. Wszystkie te czynniki wpływają na znaczne obniżenie kosztu testów, zredukowanie czasu pojawienia się produktu na rynku.

Zachęcamy do zasięgnięcia dalszych informacji na stronie www.ni.com/vst.

O autorze