GUIX Studio: mikrokontrolery Renesas Synergy w aplikacjach graficznych [2]

Kompletny projekt trzeba skompilować i zapisać plik wynikowy do pamięci mikrokontrolera. Jeżeli wszystko zostało wykonane prawidłowo, to kompilacja powinna przebiegać bez błędów. Na fotografii 52 pokazano zestaw startowy z wgranym programem. Na ekranie jest wyświetlony ekran window 1.

Fot. 52. Zestaw startowy z działającym programem interfejsu graficznego
Fot. 52. Zestaw startowy z działającym programem interfejsu graficznego

Po uruchomieniu programu automatycznie jest wyświetlany ekran window 1. Pole elementu checkbox (buttonenabler „press Me!”) nie jest aktywne, a element text_button wyświetla komunikat Stay in Window1. Element Prompt (instructions) komunikat Press the goto Window 2. Po naciśnięciu na prompt instructions zmienia kolor na niebieski Press i wyświetla Press „Press Me!” for more.

W tym momencie nie możemy przejść do ekranu window2, do czasu kiedy checkbox buttonenabler nie jest zaznaczony.

Po zaznaczeniu checkbox „Press Me!” element texbutton windowchanger wyświetla tekst Go to window2. Po naciśnięciu na texbutton program przechodzi do wyświetlania ekranu window 2. Powrót do ekranu początkowego jest wykonywany po naciśnięciu element prompt hellotext.

 

Podsumowanie

Projektowanie interfejsu graficznego jest intensywnie wspierany przez producenta mikrokontrolerów Synergy. To wsparcie to głównie elementy biblioteki graficznej zawarte w SSP, możliwość użycia aplikacji GUIX Studio i noty aplikacyjne opisujące proces programowania interfejsu. Jednak jak widać na naszym przykładzie zadanie napisania działającego programu obsługującego interfejs nie jest proste. Mimo przyjaznych narzędzi konfiguracyjnych wbudowanych w środowisko e2studio, i bardzo intuicyjnego projektu GUIX Studio bez przewodnika w postaci not aplikacyjnych samodzielne zaprojektowanie takiej aplikacji byłoby bardzo trudne i na pewno zajęłoby bardzo dużo czasu. Ta trudność nie jest oczywiście cechą mikrokontrolerów, ani narzędzi przygotowanych przez firmę Renesas. Zaawansowane zaprogramowanie grafiki w połączeniu z systemem RTOS jest skomplikowana niezależnie od użytego mikrokontrolera.

Pokazany tutaj przykład może posłużyć jako baza dla własnych projektów. Wszystkie mechanizmy są już gotowe i można je modyfikować według potrzeb.

O autorze