Nowy zestaw edukacyjny Arduino dla uczniów od RS Components

RS Components ogłosił dostępność zestawu edukacyjnego Arduino CTC 101, który jest kompletną platformą e-learningową umożliwiającą uczniom poznanie elektroniki, programowania i mechatroniki. Zestaw CTC 101 jest przeznaczony dla nauczycieli i instruktorów pracujących w szkołach i dostosowany specjalnie do pracy z uczniami w wieku od 13 do 17 lat.

Zestaw CTC 101 pomaga w nauczaniu programowania i mechatroniki dzięki pięciu modułom tematycznym i umożliwia przeprowadzenie ponad 25 praktycznych eksperymentów. Wszystkie części zestawu nadają się do wielokrotnego wykorzystania, dzięki czemu umożliwiają zmianę konfiguracji w kolejnych eksperymentach oraz rozbudowę dla potrzeb bardziej zaawansowanych uczniów i projektów.

Każdy zestaw CTC 101 obejmuje elementy elektroniczne dla klasy liczącej 24 uczniów oraz nauczyciela. Zestaw zawiera sześć płytek programowalnych mikrokontrolerów Genuino 101, sześć nakładek edukacyjnych Arduino, zestaw czujników i elementów wykonawczych, płytki stykowe do prototypowania, szeroki wybór podzespołów elektronicznych, złącza i przewody oraz inne elementy, takie jak serwosilniki, kabel USB, koła i łożyska, akumulatory i moduły zasilające.

CTC (Creative Technologies in the Classroom, czyli kreatywne technologie w klasie) to jeden z programów STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) przeznaczonych dla edukacji ponadgimnazjalnej. Program edukacyjny Arduino powstał, aby zapewnić nauczycielom niezbędny sprzęt i oprogramowanie do przygotowania bardziej praktycznych i innowacyjnych zajęć edukacyjnych.

Uczniowie poznają podstawy programowania, elektroniki i mechatroniki poprzez serię dobrze opisanych projektów oraz łatwych do przeprowadzenia eksperymentów. Szkolenie dla tego programu jest dostępne przez Internet w postaci nagranych wykładów, materiałów pomocniczych oraz forum z pytaniami i odpowiedziami na stronie Arduino.

Początkowo zestaw CTC 101 będzie dostępny wyłącznie poprzez firmę RS i jest już dostępny w sprzedaży.

O autorze