STM32F0Discovery: jak zacząć

Aby zobaczyć efekt działania aplikacji należy podłączyć płytkę STM32F0Discovery do portu USB oraz wejść w tryb debugowania (rysunek 7) i uruchomić wykonywanie programu (rysunek 8). Aby zatrzymać wykonywanie się programu należy wcisnąć przycisk po prawej stronie obok przycisku Start, a przycisk po lewej stronie zeruje układ.

 

Rys. 7. Ikona wejścia w tryb <EM>Debug</EM>

Rys. 7. Ikona wejścia w tryb Debug

 

 

Rys. 8. Ikona inicjująca uruchomienie programu

Rys. 8. Ikona inicjująca uruchomienie programu

 

 

Przykładowa aplikacja

Elementy jakie znajdują się na płytce zestawu i jakie zostaną wykorzystane w prostej aplikacji to (fotografia 9):

  • zielona dioda LD3 podłączona do wyprowadzenia mikrokontrolera PC9,
  • niebieska dioda LD4 podłączona do wyprowadzenia mikrokontrolera PC8,
  • przycisk USER podłączony do wyprowadzenia mikrokontrolera PA0.

 

Fot. 9. Rozmieszczenie na płytce STM32F0Discovery elementów wykorzystanych w przykładowym projekcie

Fot. 9. Rozmieszczenie na płytce STM32F0Discovery elementów wykorzystanych w przykładowym projekcie

 

 

Według schematu elektrycznego (rysunek 10) aby włączyć LED należy podać logiczną jedynkę na wyprowadzenie GPIO (skonfigurowane jako wyjście), do którego jest ona podłączona, natomiast aby ją zgasić należy podać na tę linię logiczne zero. Przycisk USER jest podłączony do linii PA0, a pomiędzy nim, a ujemnym biegunem źródła zasilania znajduje się rezystor. Jest to więc układ typu pull-down, dlatego stan niski odczytany na wejściu linii PA0 oznacza, że przycisk nie jest wciśnięty.

 

Rys. 10. Schemat podłączenia LED i przycisku do linii GPIO mikrokontrolera

Rys. 10. Schemat podłączenia LED i przycisku do linii GPIO mikrokontrolera

 

 

Funkcje pomocnicze zdefiniowane w pliku stm32f0_discovery.c

Plik stm32f0_discovery.h zawiera kilka definicji stałych wykorzystywanych w programie:

Do pobrania

O autorze