LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Artykuły

[e-PAPER] STM32L0538-DISCO w praktyce [1]: konfiguracja środowiska MDK ARM/Keil MDK

10. Otwieramy folder w którym został zapisany projekt, powinien zawierać pliki nazwa_projektu.uvprojx i nazwa_projektu.uvoptx oraz dwa foldery – Listings i Objects . Tworzymy dwa nowe foldery i nazywamy je Inc oraz Src .

11. Pobieramy paczkę bibliotek STM32CubeL0 http://www.st.com/web/en/catalog/tools/PF260508

12. Kopiujemy folder Drivers z paczki STM32CubeL0 do folderu z projektem.

13. Przechodzimy do ekranu głównego środowiska MDK-ARM Keil. Prawym przyciskiem myszy klikamy na Target 1 w oknie Project i wybieramy Manage Project Items .


14. W oknie Manage Project Items można zmienić domyślną nazwę folderu Source Group 1 , Target 1 oraz dodać inne foldery w oknie Groups . Tworzymy kilka grup, np. User , HAL Drivers , CMSIS, BSP, Components oraz dodajemy do odpowiednich folderów wcześniej skopiowanych plików bibliotek za pomocą przycisku Add files .


15. Teraz kopiujemy pliki z katalogów Inc i Src z paczki STM32CubeL0 z folderu Projects/STM32L053C8-Discovery/Templates z do tak samo nazwanych folderów w katalogu naszego projektu. ( main.h , stm32l0xx_hal_conf.h , stm32l0xx_it.h , main.c , stm32l0_hal_msp.c , stm32l0xx_it.c ). Pliki z rozszerzeniem .c dołączamy do grupy User . Następnie dołączamy wszystkie pliki z folderu Drivers/STM32L0xx_HAL_Driver/Src do grupy HAL Drivers .

16. Znajdujemy plik system_stm32l0xx.c w katalogu Drivers/CMSIS/Device/ST/STM32L0xx/Source/Templates oraz startup_stm32l053xx.s w katalogu Drivers/CMSIS/Device/ST/STM32L0xx/Source/Templates/arm i dodajemy te pliki do grupy CMSIS.

17. Znajdujemy pliki stm32l0538_discovery.c i stm32l0538_discovery_epd.c w katalogu Drivers/BSP/STM32L0538-Discovery i dodajemy ten plik do grupy BSP.

18. Znajdujemy plik gde021a1.c w katalogu Drivers/BSP/Components/gde021a1 i dodajemy ten plik do grupy Components .

19. Tworzymy nowy plik klikając na zakładkę File oraz New… i kopiujemy do niego następujący kod:

#include "bsp.h"
void Bsp_Init(void)
{
  /* Configure LED3 and LED4 */
  BSP_LED_Init(LED3);
  BSP_LED_Init(LED4);
  
  /* Initialize the User button */
  BSP_PB_Init(BUTTON_KEY, BUTTON_MODE_EXTI);
  
  /* Initialize the EPD */
  BSP_EPD_Init();
  
  /* Initialize the Touch sensor */
  BSP_TSL_Init();
}
/**
  * @brief  Configure the touch sensor.
  * @param  None 
  * @retval None
  */
void BSP_TSL_Init(void)
{
  /* Configure the TSC peripheral */
  /* All channel, shield and sampling IOs must be declared below */
  /* Initialize the STMTouch driver */
}
/**
  * @brief  Initializes LEDs, Button, and EPD.
  * @param  None 
  * @retval None
  */
void BSP_USB_Init(void)
{
  /* Init Device Library */
  
  /* Register the HID class */
  
  /* Start Device Process */
}

Zapisujemy utworzony plik pod nazwą bsp.c klikając File oraz Save as… i dodajemy ten plik do grupy User . Zamykamy okno Manage Projects Items za pomocą przycisku OK.

20. Otwieramy okno konfiguracji projektu przyciskiem Options for Target ‘nazwa’ (domyślnie Target 1 ) lub wybieramy z zakładki Project polecenie Options for Target .


21. Dodajemy w zakładce C/C++ w polu Define w ramce Preprocessor Symbols następującą definicję:

USE_HAL_DRIVER,STM32L053xx,USE_STM32L0538_DISCO,


Za pomocą przycisku po prawej stronie pola Include Paths dodajemy ścieżki do następujących folderów:

  • .\Inc
  • .\Drivers\STM32L0xx_HAL_Driver\Inc
  • .\Drivers\CMSIS\Device\ST\STM32L0xx\Include
  • .\Drivers\BSP\STM32L0538-Discovery
  • .\Drivers\BSP\Components\gde021a1