LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Aktualności

Nowe stabilizatory prądu i kontrolery do oświetlenia LED w pojazdach

160823edne-allegro

Firma Allegro MicroSystems przedstawiła dwa nowe, konfigurowalne liniowe stabilizatory prądu. Są one przeznaczone do zasilania zespołów diod LED spotykanych w motoryzacji. Nowe układy Allegro A6274 oraz A6282 spełniają wymagania normy AEC-Q100 i mają wiele nowych funkcji, które wzbogacają istniejącą rodzinę liniowych sterowników LED. Nowe układy cechuje niski poziom interferencji elektromagnetycznych (EMI). Zawierają one opcjonalny sterownik bramki, który pozwala dynamicznie kontrolować zewnętrzny p-kanałowy tranzystor MOSFET w sposób liniowy. Takie rozwiązanie zwiększa możliwą do uzyskania moc wyjściową liniowego sterownika LED, przenosząc większość strat mocy do zewnętrznego tranzystora mocy FET. To z kolei eliminuje konieczność użycia zasilacza impulsowego zawierającego cewkę i diodę, który zwiększyłby poziom interferencji elektromagnetycznych. Układ pobiera prąd o natężeniu do 60 mA (model A6274) lub 120 mA (A6284) z każdego z sześciu wyprowadzeń LED. Piny mogą być łączone równolegle, aby wysterować szeregi diod LED wyższym prądem – w sumie do 720 mA. Co więcej, wiele układów także może zostać połączonych w konfiguracji równoległej, aby zasilić duże systemy oświetleniowe.

Wyjście LED można ściemniać za pomocą sygnału PWM – układ zawiera wbudowany obwód PWM przeznaczony do tego celu. Jest on konfigurowany przez zewnętrzny opornik, pozwalając dokładnie kontrolować współczynnik wypełnienia i częstotliwość sygnału PWM. Dzięki temu nie ma potrzeby dostarczania zewnętrznego sygnału PWM za pomocą mikrokontrolera czy układu Timer 555. Alternatywą jest podłączenie istniejącego sygnału PWM za pomocą modułu kontrolnego. Układy można skonfigurować tak, aby przełączały się między pełną jasnością a przyciemnieniem w trybie pracy dwupoziomowej, jaki często jest stosowany w światłach zespolonych lub światłach do jazdy dziennej.

Dostępne są dwie wersje – z funkcją zatrzasku oraz bez zatrzasku, dzięki czemu można dostosować techniki obsługi awarii i zabezpieczenia do międzynarodowych standardów dla zewnętrznych świateł samochodowych.