Zastosowanie LoRaWAN w nowym projekcie zarządzania parkingami we Wrocławiu

W kwietniu bieżącego roku miasto Wrocław ukończyło z sukcesem projekt badawczy korzystający z transmisji LoRaWAN. Powstała na jego bazie aplikacja pozwala w łatwy sposób naprowadzić autobus turystyczny na najbliższe wolne miejsce parkingowe. W ramach testów trwających 7 miesięcy zamontowano i eksploatowano na parkingach czasowych oraz parkingach odstawczych 52 sensory połączone w sieci LoRaWAN. Opracowana w ramach projektu aplikacja mobilna, bazując na informacji pozyskiwanej z sensorów, umożliwia wyszukanie najbliższego parkingu oraz określenie ceny i dystansu.

Szacuje się, że nawet jedna trzecia ruchu samochodowego w miastach generowana jest przez pojazdy szukające wolnego miejsca parkingowego. Celem realizowanych projektów Smart City jest wzrost wydajności parkingów oraz poprawa płynności ruchu na drogach, co ma przełożyć się na niższą emisję spalin.

Parkingi, które zostały objęte testem, zlokalizowane są w okolicach centrum Wrocławia i największych atrakcji turystycznych miasta, m.in. ZOO.

Niskie zużycie energii w technologii LoRaWAN pozwala na wielomiesięczną, a nawet wieloletnią pracę układów bez konieczności wymiany baterii. Bardzo dobra propagacja LoRa zapewnia skuteczną transmisję danych pomimo zakłóceń w zindustrializowanym lub miejskim otoczeniu.

W sierpniu 2018 przedstawiciele władz Wrocławia podpisały z jednym z operatorów telekomunikacyjnych list intencyjny, którego przedmiotem było objęcie terenu całego miasta siecią LoRaWAN dla potrzeb Smart City.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o technologii LoRaWAN, zapisz się na szkolenie Wireless Day 2019 organizowane przez JM elektronik sp. z o.o.

O autorze