Branża charytatywnie na święta

W tym roku kartka świąteczna Farnell została stworzona razem z dziećmi z fundacji Hearty, aby rozprzestrzeniać świąteczną radość w całej Europie.

Fundacja Hearty wspiera dzieci z domów dziecka, dzieci z niepełnosprawnościami oraz uczniów z mniejszych miejscowości walcząc z nierównością społeczną poprzez edukację przyszłości. Z tego powodu Farnell postanowił wesprzeć fundację i rozpocząć współpracę.

Oprócz przeznaczenia funduszy na zakup laptopów podopieczni fundacji zostali wyposażeni w płytki ewaluacyjne takie, jak micro:bit oraz codebug. Dodatkowo powstał też plan warsztatów programowania, dzięki którym podopieczni fundacji dowiedzą się, jak przygotować swój pierwszy projekt oraz nauczą się programować.

Kartki świąteczne powstały w trakcie warsztatów zorganizowanych w krakowskim biurze Farnell. Podopieczni fundacji podczas warsztatów zaplanowali kartki, których projekt sfinalizował grafik. Dodatkowo była to okazja do zapoznania się z procesem tworzenia grafiki, poznania tajników programów graficznych oraz zwiedzenia biura firmy. Kartki trafią do klientów Farnell już w grudniu.

„Bardzo cieszę się na rozpoczętą współpracę.” Powiedziała Paulina Wójtowicz, prezes Fundacji Hearty. „Z tak zaangażowanymi osobami, jak pracownicy Farnell można robić niesamowite rzeczy. Rozpoczęliśmy od pojedynczych warsztatów graficznych z naszymi podopiecznymi i przekazania środków na zakup komputerów, a przed nami pojawiła się możliwość długofalowej współpracy i już planujemy kolejne warsztaty. Takiej współpracy jeszcze w naszej Fundacji nie było. Bardzo dziękuję w imieniu podopiecznych, którzy już czekają na kolejne wydarzenia. ”.

To nie pierwsza taka inicjatywa Farnell. Firma cały czas wspiera sektor edukacji w Polsce biorąc udział w organizacji hackhatonów, warsztatów w szkołach czy seminariów na uczelniach technicznych.

„Od dawna wspieramy studentów i uczniów, którzy chcą się rozwijać. Zazwyczaj koncertujemy się na promowaniu szeroko pojętej elektroniki poprzez ciągłe rozwijanie produktów edukacyjnych i hobbystycznych” powiedziała Małgorzata Szemel, Manager Działu Marketingu na Europę Wschodnią, Skandynawię i Rynki Międzynarodowe. „Pomysł na tegoroczne kartki świąteczne jest wspaniałą inicjatywą, która pozwala nam pokazać najmłodszym na czym polega praca dorosłych, a także wspomóc ich edukację i rozwój w przyszłości.”

O autorze