Czujnik MEMS do aplikacji automotive z funkcjami samodiagnostyki

Murata wprowadziła na rynek nowy sensor inercyjny 6DoF przeznaczony do aplikacji automotive kluczowych dla bezpieczeństwa. Czujnik SCHA600 zaprojektowano do dokładnych aplikacji wspomagania kierowcy ADAS oraz zautomatyzowanych systemów jazdy. Oferuje precyzję na poziomie centymetra, co pozwala zapewnić bezpieczeństwo systemu autonomicznej jazdy.

Kompletne rozwiązanie czujnika zmieszczono w pojedynczej obudowie. Komponent jest zgodny ze standardem AEC-Q100 oraz ASIL-D. Zawiera zaawansowane funkcje samodiagnostyki. Wariancja Allana wynosi 0,9°/h w temperaturze pokojowej, natomiast poziom szumu żyroskopu jest poniżej 0,007°/s RMS. Pozwala to na zapewnienie stabilności oraz odporności na szum. Czujnik jest już skalibrowany przez producenta, co oszczędza czas oraz pieniądze poświęcone na rozwój systemu.

Produkt przeznaczono do układów, w których kluczowe jest bezpieczeństwo. Zawiera więc wiele funkcji do obsługi błędów i diagnostyki, w tym monitorowanie sygnałów wewnętrznych, weryfikację za pomocą sumy kontrolnej, oraz detekcję przekroczenia dopuszczalnego zakresu przez sygnały. Dynamiczna kalibracja między osiami umożliwia osiągnięcie błędu międzyosiowego poniżej 0,3° w pełnym zakresie temperatur.

Sensor SCHA600 jest dostępny w obudowie SOIC o wymiarach 18,7 x 8,5 x 4,5 mm o 32 wyprowadzeniach. Temperatura pracy układu zawiera się w zakresie od -40°C do +110°C.

Więcej informacji na stronie firmy Murata.

O autorze