Farnell wspiera klientów i łańcuchy dostaw w walce z pandemią COVID-19

Pandemia koronawirusa COVID-19 ma ogromny wpływ na to w jaki sposób firmy prowadzą swoją działalność i transakcje z klientami. Jedno z wyzwań po stronie dystrybutorów to sposób zarządzania popytem i stanami magazynowymi tak, aby mieć pewność, że niezbędne produkty są dostarczane tak szybko jak to możliwe, wszystkim tym, którzy potrzebują ich najbardziej.

Jako globalny dystrybutor, który silnie angażuje się w swoje łańcuchy dostaw oraz wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, Farnell cały czas stara się utrzymać wysoki poziom obsługi w każdym możliwym zakresie. Ponadto zwiększył wsparcie oferowane tym, którzy zabiegają o wyposażenie i ochronę pracowników stojących na pierwszym froncie walki z pandemią COVID-19. Klienci działający w branży medycznej i producenci, którzy zmienili obszar koncentracji swoich działań, korzystają z nowego procesu obsługi pilnych zamówień. Proces ten umożliwia przyspieszenie wysyłki i dostawy wybranych komponentów, dzięki czemu udało się zwiększyć szybkość, z jaką sprzęt medyczny, począwszy od masek, przez zestawy do testowania, a kończąc na tak podstawowych podzespołach jak zasilacze, dociera tam, gdzie powinien. Co więcej, dzięki wsparciu firmy matki, koncernu Avnet, Farnell podarował sprzęt do druku 3D i produkty jednorazowego użytku organizacjom wspierającym walkę z globalnym niedoborem produktów ochrony osobistej.

Odpowiedź na zwiększone zapotrzebowanie na komponenty związane z rynkiem medycznym

Popyt na komponenty do urządzeń medycznych błyskawicznie wzrósł, zarówno w odniesieniu do podzespołów montowanych na płytkach drukowanych, przez zasilanie do wentylatorów i respiratorów, a kończąc na różnego rodzaju maskach. Biorąc pod uwagę całkowitą liczbę respiratorów, jaka potrzebna jest na całym świecie, zapotrzebowanie na te niezbędne komponenty przekracza możliwości dostaw z magazynów każdego dystrybutora, niezależnie od jego pozycji rynkowej i stanów magazynowych przed początkiem kryzysu.

Farnell dysponuje szeroką ofertą produktów od wiodących dostawców, z którymi blisko współpracuje, aby uzyskać dostęp do dodatkowych stanów magazynowych. Takie działania pomagają w realizacji zamówień klientów chcących produkować sprzęt medyczny na dużą skalę – i to niezależnie czy produkcja miałaby dotyczyć nowych projektów, czy też polegałaby na zwiększeniu wydajności istniejących linii produkcyjnych.

Projekty, które wspiera Farnell

Wiele z projektów, które wspiera obecnie Farnell, jest dobrze znanych i mają duży, rzeczywisty wpływ na walkę z pandemią COVID-19.

  • W Wielkiej Brytanii Farnell wspiera koalicję przedsiębiorców, wspieraną także przez brytyjski rząd, której celem jest zwiększenie produkcji wentylatorów medycznych. Wśród firm należących do tego porozumienia znajdują się zarówno istniejący producenci, którzy chcą zwiększyć wydajność swoich linii tak, by móc zaspokoić rosnący popyt, jak i inne firmy, które przestawiają swoją produkcję by projektować, prototypować i wytwarzać nowego rodzaju respiratory.
  • We Włoszech Farnell dostarczył minikomputery Raspberry Pi i komponenty Multicomp Pro, by wspierać jednego z największych krajowych producentów OEM. Wprowadził on na rynek pierwsze 1000 egzemplarzy nowego respiratora, oferowanego wraz z kompletną, otwartą dokumentacją. Respirator ten jest w stanie pracować zarówno z tlenem, jak i z wysokiej czystości powietrzem, przeznaczonym do zastosowań medycznych, a jednocześnie jest zasilany z sieci elektrycznej. Nowe urządzenie nazywa się „Milano Ventilatore Meccanico”. Powstało jako część międzynarodowego projektu badawczego, w którym uczestniczyło ponad 20 organizacji naukowych, a wśród nich Uniwersytet w Mediolanie – Bicocca.
  • W Holandii, Farnell wspiera klientów, którzy dołączyli do Projektu Open Air – globalnego ruchu wolontariuszy tworzących projekty i współpracujących, aby wspólnie dostarczać sprzęt, zapasy i usługi potrzebne szpitalom, a więc maseczki i maski ochronne, a także domowe urządzenia monitorujące stan zdrowia poprzez badanie takich parametrów jak temperatura ciała, tętno i stopień natlenienia krwi u pacjentów, którzy narażeni są na podwyższone ryzyko zachorowania.

Co więcej, oprócz dostarczania niezbędnych komponentów, potrzebnych do tworzenia sprzętu, jaki mógłby odwrócić rozwój kryzysu, Farnell wspiera także klientów, oferując im produkty związane z ochroną zdrowia i kluczowymi aspektami działalności przedsiębiorstw. Począwszy od przewodów zasilających i systemów dostarczania mocy dla szpitali, przez produkty ochrony osobistej dla sanitariuszy, a kończąc na niezbędnych zestawach, potrzebnych w trakcie pracy zdalnej, które umożliwiają funkcjonowanie firm z branży finansowej.

Pomoc w wypełnieniu luki na rynku produktów ochrony osobistej

W czasach, gdy globalne niedobory produktów ochrony osobistej są coraz bardziej zauważalne, Farnell szybko zareagował wspierając grupy wolontariuszy, którzy zaczęli produkować szereg materiałów ochronnych, używanych przez pracowników walczących z epidemią. Odpowiadając na ich potrzeby, Farnell podarował sprzęt do druku 3D i materiały o łącznej wartości przekraczającej 50 tysięcy dolarów, pomagając w produkcji przyłbic i ochraniaczy na uszy oraz w wytwarzaniu wszelkiego rodzaju komponentów wykorzystywanych w maskach. Starania tych wolontariuszy okazały się niesamowite i przerosły wszelkie oczekiwania. Wiele z tych grup powstało dzięki inicjatywom studentów lub uniwersytetów, a także samodzielnych twórców, którzy chcieli wykorzystać posiadane drukarki 3D.

W Wielkiej Brytanii Farnell podarował drukarki 3D i filamenty wielu organizacjom wolontariuszy, działającym na terenie całego kraju. Począwszy od Preston aż po Teesside i od Wolverhampton po Londyn oraz oczywiście w Leeds, gdzie Farnell ma swoją siedzibę. W Leeds Farnell pomógł członkowi społeczności element14, Nickowi Pearsonowi, wyposażyć błyskawicznie zorganizowaną w domu fabrykę. Dostarczył też do niej filamenty, które pozwoliły na wyprodukowanie ponad 5000 przyłbic. Podobnie, Farnell wspiera rozwój centrum produkcyjnego, zorganizowanego specjalnie po to, by dostarczać produkty ochrony osobistej do pierwszego brytyjskiego szpitala polowego. Firma podarowała w tym celu drukarki 3D i komputery Raspberry Pi.

Wsparcie firmy Farnell dla projektów na całym świecie

Starania firmy Farnell nie ograniczyły się do samej Wielkiej Brytanii. W Polsce Farnell zasponsorował m.in. organizację, która zaopatruje w przyłbice ochronne pracowników wrocławskich szpitali. Wsparł także hiszpańską organizację, która stara się w szybki sposób opracowywać maski drukowane w technice 3D w warunkach polowych. W Stanach Zjednoczonych Farnell podarował drukarki i filamenty do chicagowskiego Uniwersytetu De Paul, a więc zlokalizowanego w mieście, w którym siedzibę ma powiązana spółka – Newark. Obdarowany uniwersytet pracuje nad zaspokojeniem zwiększonego w mieście zapotrzebowania na produkty ochrony osobistej.

Myśląc o lepszej przyszłości, gdy pandemia wygaśnie, podarowane drukarki 3D pozostaną w placówkach edukacyjnych, które je otrzymały. Część z nich zostanie też dalej przekazane do szkół, by zainspirować nowe pokolenie inżynierów i twórców.

Gwarantowanie bezpieczeństwa personelu

W tych niewątpliwie trudnych czasach, z nową definicją codziennej działalności firm, Farnell jak zawsze robi wszystko, aby wspierać swoich klientów. Pomimo że większość zespołu pracuje z domów, staramy się zapewnić ten sam poziom wsparcia, jaki świadczyliśmy dotąd z biur.

Zespoły w europejskich centrach dystrybucyjnych w Leeds w Wielkiej Brytanii i w Liege w Belgii nadal przychodzą do pracy i wspierają naszych klientów. To dzięki ich poświęceniu Farnell stale realizuje zamówienia na komponenty elektroniczne, nawet kiedy rozpoczęły się obostrzenia. Bezpieczeństwo stanowi dla nas priorytet i dlatego w konsultacji z zespołami wprowadziliśmy nowe procedury pracy, między innymi niezbędne dystansowanie społeczne. W ramach tych działań oznakowaliśmy nasze piętra, wyznaczając w nich 2-metrowe odstępy i wskazaliśmy nowe przestrzenie do spędzania przerw tak, aby zapewnić odpowiednie odległości pomiędzy pracownikami. Role, jakie odegrały nasze zespoły są niesamowite. By pokazać nasze uznanie dla ich działań, cały nasz personel ma obecnie zapewnione bezpłatne wyżywienie oraz cotygodniowe kosze produktów spożywczych. Dzięki nim ograniczamy ryzyko złapania infekcji podczas stania w kolejkach w supermarketach. Dzięki tym zakupom nasi pracownicy mogą też spędzać więcej czasu ze swoimi rodzinami w domu po pracy.

Podziękowanie dla naszych zespołów

W czasach, gdy wszyscy czekamy na lepszą przyszłość, Farnell pozostaje w gotowości, aby wspierać swoich tak dotychczasowych, jak i nowych klientów. Odpowiedź na obecną, globalną pandemię da się idealnie zaobserwować przeglądając zdjęcia pracowników z całego świata, wspólnie pracujących poprzez wideokonferencje. Nasza zdolność do ciągłego działania i wspierania klientów firmy Farnell jest możliwa jedynie dzięki wysiłkom wielu osób – zarówno tych, które każdego dnia przychodzą do naszych centrów dystrybucyjnych, jak i zespołu sprzedażowego oraz opiekunów grup produktowych, pracujących z domów i stanowiących jeden zgrany zespół. Nasz personel pokonał ograniczenia wynikające z różnorodnych sposobów pracy, realizując przy tym każdego dnia tysiące, głównie internetowych zamówień. Dzięki naszemu zespołowi jesteśmy w stanie zapewnić dostawy niezbędnych komponentów klientom nie tylko z Wielkiej Brytanii, ale i całego świata. Chcielibyśmy podziękować wszystkim osobom, które się do tego przyczyniły.

O autorze

President, Sales, Farnell EMEA