LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Wstecz
Artykuły

Każdy dzień w magazynie Digi-Key kręci się wokół klienta

Każdego dnia w Thief River Falls w stanie Minnesota można zobaczyć samoloty nieustannie startujące z maleńkiego regionalnego portu lotniczego w pobliżu siedziby firmy Digi-Key. Większość tych samolotów zabiera na pokład część z 25 tysięcy przesyłek, jakie Digi-Key rozsyła do ponad 8 tysięcy klientów na całym świecie w ciągu zaledwie jednego dnia. Przeciętnie w tych 25 tysiącach przesyłek znajduje się 85 000 części kompletowanych, pakowanych i przygotowywanych do wysyłki każdego dnia.

Dla tych, którym to nic nie mówi: Thief River Falls to miasteczko liczące zaledwie 8500 mieszkańców. Leży w północno-zachodniej części stanu Minnesota, 100 kilometrów od granicy z Kanadą. Zdecydowanie nie jesteśmy w centrum świata. Jednak przez ponad 50 lat rozwijaliśmy infrastrukturę i partnerstwa potrzebne do tego, aby nasze produkty docierały do klientów krajowych w ciągu 24 godzin, a globalnie w ciągu 48-60 godzin.

Magazyny Digi-Key

Jak to robimy? Wchodząc do magazynu, zobaczymy coś, co przypomina balet. Nasze zespoły i procesy są doskonale zsynchronizowane i stale optymalizują swoją prędkość i jakość. To co może wyglądać na zwykły magazyn, różni się od niego w zasadniczy sposób. Każda pracująca tam osoba wie, że pracuje z ludźmi, a nie tylko w logistyce.

To wokół klienta obraca się nasza działalność logistyczna – zupełnie jak gdyby był częścią naszego przedsiębiorstwa. Takie nastawienie zmienia status quo obowiązujące w większości magazynów, a naszym celem jest powiedzieć naszym klientom: „Digi-Key da radę”.

Prawdopodobnie najbardziej znanym przykładem ilustrującym tę zasadę jest sytuacja, jaka zdarzyła się nam kilka lat temu z Elonem Muskiem. Sławny przedsiębiorca potrzebował pilnie pewnej części do zaplanowanego startu rakiety SpaceX, ale była niedziela i firma Digi-Key była zamknięta. Elon wysłał kogoś samolotem do Digi-Key, gdzie jeden z naszych pracowników otworzył magazyn, po czym znalazł i zapakował tę część.

Firmę Digi-Key wyróżnia to, że postąpilibyśmy tak samo, nawet gdyby to nie był sam Elon Musk. Poświęcenie, z jakim przenosimy góry dla naszych klientów, jest takie samo w przypadku znanego na całym świecie miliardera, jak i majsterkowicza pracującego w garażu. Setki opowieści takich jak ta splatają się z codziennością pracy w naszym magazynie.

Nowe centrum dystrybucyjne

Nasze rozbudowujące się centrum dystrybucyjne (PDC), którego otwarcie planujemy jeszcze w 2021 roku, to kolejny przykład innowacji wdrażanych w logistyce. Robimy to, by wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów.

Nowe centrum dystrybucyjne będzie miało imponującą powierzchnię ponad 200 tysięcy metrów kwadratowych. Jest jedną z większych inwestycji tego typu aktualnie realizowanych w Stanach Zjednoczonych. Podczas projektowania nowego centrum dystrybucyjnego rozważaliśmy lokalizację w odległości około półtora kilometra od głównych biur firmy Digi-Key. To rozwiązanie byłoby pewnie tańsze i prostsze. Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy się wybudować je tuż obok naszych dotychczasowych biur. Zależało nam na bliskości także w wymiarze symbolicznym – aby przypominała nam, że naszym najważniejszym priorytetem jest klient.

Nawet godzina spędzona na pracy w magazynach firmy Digi-Key może stresować. Jednak pod koniec dnia nic,nie daje większej satysfakcji niż fakt, że rozesłaliśmy ponad 25 tysięcy paczek do klientów. Każda z tych paczek reprezentuje innowacyjność. Kontynuując nasze wysiłki na rzecz klientów jesteśmy na pierwszej linii frontu, jeśli chodzi o wspomaganie innowacji w skali całego globu.

Autor: Chris Lauer
Chris Lauer jest wiceprezesem ds. globalnego zarządzania dostawcami w firmie Digi-Key Electronics. Firma Digi-Key jest jednym z największych na świecie dystrybutorów komponentów elektronicznych świadczących kompleksową obsługę i posiada w swojej ofercie ponad 11,5 miliona produktów od ponad 1700 najlepszych markowych producentów. Z tego 2,6 miliona produktów znajduje się w magazynie i są one dostępne do natychmiastowej wysyłki