Liderzy Digi-Key oceniają rok 2021 i patrzą w przyszłość na rok 2022
Rok 2021 był wyjątkowy dla branży komponentów elektronicznych, przynosząc wiele nowych i trudniejszych wyzwań dla dostawców, dystrybutorów oraz klientów. Jednak wraz z tymi wyzwaniami pojawiły się również nowe możliwości oraz innowacyjne sposoby myślenia. W końcowym rozrachunku mogą one stymulować rozwój branży.
Liderzy Digi-Key dzielą się swoimi poglądami na temat wydarzeń i lekcji z poprzedniego roku oraz przemyśleniami na temat roku nadchodzącego.
Dave Doherty, prezes zarządu
Jeśli miniony rok czegoś nas nauczył, to tego, że rynek może być bardziej nieprzewidywalny, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać.
Nawet w tak nieprzewidywalnych warunkach rynkowych firma Digi-Key przetrwała wzloty i upadki, kontynuując inwestycje w strategiczne inicjatywy mające na celu zwiększenie pojemności magazynów, lokalizację obsługi klienta zarówno w formie cyfrowej, jak i z punktu widzenia usług wsparcia, rozszerzenie naszej witryny i usług internetowych oraz ekspansję na nowe rynki, aby nadal obsługiwać klientów na całym świecie, oferując możliwie najlepsze doświadczenie zakupowe.
Największe nakłady inwestycyjne firmy Digi-Key w ostatnich latach zostały poniesione na infrastrukturę magazynową. Rozbudowa naszego nowego centrum dystrybucji produktów (PDCe) w Thief River Falls wstanie Minnesota oznacza niemal czterokrotne zwiększenie obecnej powierzchni. Da nam to ponad 200 tysięcy metrów kwadratowych i umożliwi obsługę prawie trzykrotnie większej liczby paczek niż obecnie.
Będzie to nadal nasz model działania. Jest to bowiem najlepszy sposób na zapewnienie naszym klientom najszerszej podaży zapasów poprzez skupienie globalnego popytu pod jednym dachem. Wciąż docierają do nas informacje od klientów, że chcieliby otrzymywać większość swoich materiałów konstrukcyjnych z jednego miejsca, wszystkie w tym samym czasie, wysyłane do dowolnego punktu na świecie. Nawet gdy następują zmiany w łańcuchach dostaw klientów, gdy klienci przechodzą z linii wdrażania nowych produktów (NPI) na linię produkcyjną, a nawet zmieniają kraj ze względu na własną strategię, możemy szybko zorganizować wysyłkę do innych lokalizacji produkcyjnych.
Chociaż nie mam kryształowej kuli, która mogłaby przewidzieć przyszłość, myślę, że wpływ, jaki ostatnie lata wywarły na Digi-Key i cały sektor, przełożył się na wzrost pewności i wzajemnego zaufania oraz na naszą zdolność do stawiania czoła kryzysom, co ostatecznie przyniesie korzyści dla klientów.
Jim Ricciarelli, wiceprezes wykonawczy ds. biznesu cyfrowego
W Digi-Key całym sercem wierzymy w cyfryzację, która dobrze nam służyła w 2021 roku.
Ostatnie 12 miesięcy – a także rok 2022 – to dalsze inwestycje w umożliwiającą rozwój „zakulisową” infrastrukturę, w tym w funkcje wyszukiwania w naszej witrynie. Niedawno wprowadziliśmy poważną zmianę w naszej wyszukiwarce i prawdopodobnie najlepszą informacją zwrotną, jaką mogliśmy otrzymać od klientów, jest taka, że jej wcale nie było – użytkownicy nie zauważyli żadnych zmian ani problemów z nowym systemem. Nasza poprzednia wyszukiwarka została zaprojektowana z myślą o obsłudze milionów komponentów, ale w miarę rozwoju stale zwiększaliśmy tę ilość. Dzisiaj oferujemy ponad 12,6 miliona części na całym świecie, więc musieliśmy stworzyć nową infrastrukturę, która umożliwi dalszą rozbudowę.
W Digi-Key całym sercem wierzymy w cyfryzację, która dobrze nam służyła w 2021 roku.
Ostatnie 12 miesięcy – a także rok 2022 – to dalsze inwestycje w umożliwiającą rozwój „zakulisową” infrastrukturę, w tym w funkcje wyszukiwania. Niedawno wprowadziliśmy poważną zmianę w naszej wyszukiwarce. Prawdopodobnie najlepszą informacją zwrotną, jaką mogliśmy otrzymać od klientów, jest taka, że jej wcale nie było! Użytkownicy nie zauważyli żadnych zmian ani problemów z nowym systemem. Nasza poprzednia wyszukiwarka została zaprojektowana z myślą o obsłudze milionów komponentów, ale w miarę rozwoju stale zwiększaliśmy tę ilość. Dzisiaj oferujemy ponad 12,6 miliona części na całym świecie, więc musieliśmy stworzyć nową infrastrukturę, która umożliwi dalszą rozbudowę.
Firma Digi-Key stale opracowuje nowości ułatwiające naszym klientom cyfrową współpracę. Dzięki nim może adresować potrzeby klientów na rynkach całego świata, w miejscowym języku, walucie i dostosowanych godzinach wsparcia. Zapewniają również szybką wysyłkę, aby usunąć bariery dla klientów globalnych.
Wiele amerykańskich firm łatwo przyjmuje za pewnik możliwość prowadzenia działalności w jednym języku, przy użyciu jednej waluty. Jednak jako firma globalna, Digi-Key angażuje się we wspieranie klientów na całym świecie, zapewniając bezproblemową obsługę. Dzisiaj obsługujemy 26 lokalnych walut i prowadzimy działalność w 21 lokalnych językach. Liczby te będą rosły wraz z rozwojem firmy.
David Stein, wiceprezes ds. globalnego zarządzania dostawcami
Rok 2021 przyniósł niemal wszystkie możliwe wyzwania dla branży komponentów elektronicznych: zmniejszoną produkcję z powodu pandemii COVID-19, wydłużone czasy wysyłki z powodu opóźnień w portach, klęski żywiołowe, trudności w dostępie do surowców i wszystko, co pomiędzy – i to w okresie, w którym zapotrzebowanie klientów na części było najwyższe w historii.
Wszyscy wiemy, jak trudno było klientom w tym roku zdobyć niektóre popularne i potrzebne części, co w niektórych przypadkach doprowadziło do zwiększenia zamówień. Chociaż przed nami jeszcze ciągle sporo wyzwań, uważam że zamówienia zaczną powracać do bardziej realistycznych poziomów w 2022 r., gdy klienci pozwolą sobie na chwilę wytchnienia.
Dzisiaj Digi-Key oferuje 12,6 miliona części od 2000 dostawców. Od stycznia 2021 roku dodaliśmy 500 nowych dostawców i 1,1 miliona części. Oprócz naszego podstawowego asortymentu oferujemy również 1,1 miliona części od 847 dostawców za pośrednictwem platformy handlowej Digi-Key. Rozszerzamy w ten sposób rodzaje produktów, których obecnie nie oferujemy w naszym istniejącym modelu.
Wszyscy w Digi-Key jesteśmy dumni ze współpracy z dostawcami naprawdę rozumiejącymi znaczenie swoich produktów dla inżynierów i producentów. Przez wiele lat mojej pracy w branży widziałem nieustanne zaangażowanie dostawców w osiąganie coraz lepszych wyników i znajdowanie nowych, kreatywnych sposobów na zwiększenie podaży.
Wiedząc o tym, mam nadzieję, że w 2022 r. zaczniemy dostrzegać w rezultacie wzrost podaży. Ufam, że nasi partnerzy robią wszystko, co w ich mocy, aby zaspokoić popyt.
Branża wiele się nauczyła w ostatnim roku, a wiemy, że branża zachowuje się w sposób cykliczny. Tego, co doświadczyliśmy w tym roku, w pewnym stopniu doświadczymy ponownie w przyszłości. Miejmy nadzieję, że będziemy lepiej przygotowani dzięki nowym rozwiązaniom, które wprowadziliśmy. Firma Digi-Key z niecierpliwością czeka na innowacje, które pojawią się w 2022 roku i jest podekscytowana możliwością realizacji światowych pomysłów.