LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Aktualności

Zaitra i SatRev współpracują w ramach projektu SKAISEN Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA)

Zaitra i SatRev ogłaszają partnerstwo w projekcie SKAISEN Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Celem projektu jest rozwój zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji (AI) do przetwarzania obrazów na statkach kosmicznych i dostarczanie obrazów przez SatRev do szkolenia modelu opartego na AI oraz rozwój platformy testowej. Obejmuje również przeprowadzenie funkcjonalnych i środowiskowych testów w celu potwierdzenia, że algorytm Zaitra w połączeniu z technologią edge-computing jest gotowy do wysłania na orbitę.

SatRev S.A. to polska firma kosmiczna założona w 2016 roku, specjalizująca się w projektowaniu, produkcji i obsłudze nanosatelitów oraz ekspertyzie w analizie danych. Do tej pory SatRev z powodzeniem wysłała na orbitę Ziemi 11 satelitów.

— SatRev jest zaszczycony udziałem w projekcie SKAISEN, współpracując z liderem branży, Zaitra, oraz innymi partnerami. Ten wyjątkowy moment napawa nas dumą, ponieważ nasze innowacyjne podejście do przetwarzania obrazów w kosmosie kształtuje przyszłość tej fascynującej dziedziny. Jesteśmy pełni entuzjazmu co do przyszłych osiągnięć, które wraz z naszymi partnerami planujemy wprowadzić, przyczyniając się do rewolucji w technologii kosmicznej — powiedział Grzegorz Zwoliński, dyrektor generalny SatRev.

Projekt jest prowadzony przez Zaitra i SatRev wraz dwoma innymi partnerami z krajów członkowskich ESA.  To ambitne przedsięwzięcie ma na celu zrewolucjonizowanie obrazowania w kosmosie.

Zaitra s.r.o. to czeska firma założona w 2020 roku, skoncentrowana na optymalizacji dostarczania danych kosmicznych przetwarzanych na pokładzie oraz na autonomii misji.

Źródło: materiały prasowe

Pracuje jako redaktor naczelna portalu Mikrokontroler.pl; opracowuje teksty, przeprowadza wywiady, nagrywa i montuje krótkie filmowe relacje z wydarzeń i targów oraz z wypowiedziami osób pracujących nad interesującymi projektami. Do jej zadań należy również ustalanie szczegółów dotyczących współpracy medialnej i kampanii promocyjnych, a także pozyskiwanie artykułów technicznych i tekstów zewnętrznych autorów z branży elektronicznej, którzy chcieliby się w ciekawy sposób wypowiedzieć.