LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Aktualności

HARTING otworzył nową halę produkcyjną w Osielsku pod Bydgoszczą

Producent złącz przemysłowych i wiązek elektrycznych dla rynku kolejowego znacznie zwiększa możliwości produkcyjne. 24 stycznia 2024 roku otworzył nową halę w swoim drugim zakładzie HCS Polska.

Zaproszeni goście wysłuchali prezentacji o nowej strategii Harting Polska dla sektora kolejowego oraz o rozwoju firmy do 2023 roku i planach na dalsze lata. Następnie odbyło się zwiedzanie nowo wybudowanej części fabryki.

Dodatkowa przestrzeń produkcji HCS Polska powiększa obszar działania o 1000 m2. Zaplanowano na niej – zgodnie z najnowszymi standardami Lean management – nowe cele produkcyjne, min. strefę cięcia, przygotowania, linie one pc flow dla produkcji wielkoseryjnej, stanowiska montażu ręcznego oraz miejsce do produkcji central elektrycznych/sterowniczych. Produkty kontrolowane są w klatce bezpieczeństwa oraz testerze HV do 12kV. Zaprojektowany proces flow pozwoli efektywnie wykorzystać posiadane moce produkcyjne (obecnie 25 pracowników produkcji). W regionalnym centrum kompetencyjnym w Osielsku inżynierowie z działu R&D będą pracować nad nowymi produktami z portfolio HARTING. Jedną z przyczyn, dla których rozwijany jest nowy zakład, jest współpraca przy projektach tramwajowych spółki Stadler Polska.

W globalnej polityce firmy HARTING polskie zakłady odpowiedzialne są za produkcję średnich i małych serii. Zakład w Osielsku zatroszczy się o rynek lokalny i wesprze dostawy poza granice Polski, produkując na przykład komponenty dla holenderskiego producenta autobusów elektrycznych VDL. Bardzo ciekawą grupą produktów budowanych w kraju są złącza międzywagonowe dla pociągów dużych prędkości.

Od 2008 roku zainwestowano łącznie 30 mln EUR w zakłady we Wrocławiu i Osielsku.

Źródło: materiały prasowe

Pracuje jako redaktor naczelna portalu Mikrokontroler.pl; opracowuje teksty, przeprowadza wywiady, nagrywa i montuje krótkie filmowe relacje z wydarzeń i targów oraz z wypowiedziami osób pracujących nad interesującymi projektami. Do jej zadań należy również ustalanie szczegółów dotyczących współpracy medialnej i kampanii promocyjnych, a także pozyskiwanie artykułów technicznych i tekstów zewnętrznych autorów z branży elektronicznej, którzy chcieliby się w ciekawy sposób wypowiedzieć.