Firma Digi-Key szybko wdraża innowacje wspomagające walkę z kryzysem wywołanym chorobą COVID
Pandemia COVID-19 wywołała globalny kryzys w każdym tego słowa znaczeniu, ale nie można zaprzeczyć, że pojawiły się też promyki nadziei. Mimo, iż łatwo jest poczuć przytłoczenie wszystkimi złymi wiadomościami płynącymi z naszych telefonów, telewizorów i radioodbiorników, ważne jest, aby poświęcić czas na skupienie się na dobrych wiadomościach: ludzie jednoczą się, nawet gdy są zmuszeni do izolacji – a przemysł komponentów elektronicznych nie stanowi tutaj wyjątku.
Wiele firm musiało szybko przeorientować swoje działania na wsparcie swoich społeczności. Niektóre nawiązały nawet współpracę z konkurentami, aby wspólnie walczyć z pandemią, która dotyka nas wszystkich. W firmie Digi-Key okazało się to szczególnie prawdziwe i jesteśmy dumni z tego, że charaktery naszych pracowników i wartości naszej firmy zabłysnęły tak jasno w tym trudnym czasie. Podobnie jak wiele innych osób, nasi pracownicy szybko zaakceptowali fakt, że rola, jaką odgrywają w dostarczaniu komponentów elektronicznych osobom pracującym na froncie, jest kluczowa i niezmiernie ważna. Każdego dnia w firmie Digi-Key, z pozytywnym nastawieniem i chęcią szybkiego dostosowania się do ciągle zmieniających się zasad magazynowych opracowywanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim, pracuje 4000 pracowników, z czego 2300 z nich zdalnie, a inni na miejscu.
Chociaż zazwyczaj to my pomagamy naszym klientom w opracowywaniu kolejnych, najlepszych na świecie innowacji, w czasie kryzysu musimy szybko stworzyć własne rozwiązania, aby chronić naszych pracowników i klientów, a także przyczynić się do efektywniejszej walki z COVID-19.
Ochrona pracowników: tunel do dezynfekcji ultrafioletem w firmie Digi-Key
Gdy niepokój związany z COVID-19 ogarnął umysły wszystkich, firma Digi-Key szybko wdrożyła rygorystyczne środki dystansowania społecznego i odkażania w miejscu pracy, a także zaczęła analizować dodatkowe sposoby ograniczania kontaktu. Szybko stało się jasne, że ponad 8000 paletopojemników podróżujących codziennie pomiędzy działami odbierania i kompletacji zamówień w firmie Digi-Key może stanowić zagrożenie dla zdrowia pracowników. Kontakt z nimi jest bardzo częsty i nie ma dobrego sposobu, aby dowiedzieć się, kto ich dotykał jako ostatni.
W odpowiedzi firma Digi-Key szybko skompletowała sześcioosobowy zespół zaangażowany w rozwiązanie tego wyjątkowego problemu epoki COVID. Na początku zespół przyjrzał się maszynom rozpylającym chemikalia do dezynfekcji. Zazwyczaj znajdują się one w szkołach, placówkach medycznych itp. Gdy zostały one zamknięte, zespół był w stanie wypożyczyć urządzenie od lokalnej szkoły – to kolejny z wielu przykładów tego, jak organizacje publiczne i prywatne robią co mogą, aby sobie wzajemnie pomagać w bezpiecznym funkcjonowaniu w obecnym klimacie.
Zespół szybko odkrył, że aby wszystkie paletopojemniki były odpowiednio dezynfekowane, będzie potrzeba więcej maszyn, ale niestety wciąż na nie czekaliśmy. Nie przeszkodziło to w szybkim opracowaniu zupełnie nowego projektu – takiego, który pozwoliłby na skuteczną dezynfekcję paletopojemników, a jednocześnie zagwarantowałby mobilność wymaganą przez środowisko magazynowe.
Projekt tunelu odkażającego światłem UV
Oprócz rozpylania odkażającego środka chemicznego zespół chciał zapewnić dodatkowe zabezpieczenie w postaci bakteriobójczego promieniowania ultrafioletowego (UVGI) – techniki stosowanej przez wiele firm do zabijania i dezaktywacji mikroorganizmów poprzez niszczenie kwasów nukleinowych i przerywania ich DNA. Zespół zaczął omawiać koncepcję tunelu UV 26 marca. Przez cały weekend kilku pracowników firmy Digi-Key zajmowało się sprawdzaniem obliczeń matematycznych i koncepcji, a później zamawianiem części.
Efektem tych działań był 4,5-metrowy tunel do odkażania ultrafioletem, wbudowany w linię taśmy przenośnika w rekordowym czasie. Dzięki zastosowaniu światła UV, wynalazek dezynfekuje ponad 8000 paletopojemników, które przemieszczają się po zakładzie Digi-Key każdego dnia – radykalnie zmniejsza potencjalny kontakt pracowników firmy Digi-Key z wirusem.
Firma Digi-Key szybko udostępniła ten potencjalnie ratujący życie wynalazek innym podmiotom w branży. Oprócz udostępnienia projektu prezes Digi-Key Dave Doherty aktywnie współpracuje z innymi dystrybutorami w radzie ds. dystrybucji organizacji ECIA (Electronic Components Industry Association), aby dzielić się innymi pomysłami i najlepszymi praktykami pomagającymi dbać o bezpieczeństwo pracowników i klientów. Wszyscy jesteśmy w tym razem, a dzieląc się innowacjami, które pomogą firmom chronić swoich pracowników i społeczność, wszyscy zyskujemy.
Wsparcie zasobami ludzkimi: Inżynierowie Digi-Key pomagają uniwersytetowi opracować respirator
Podczas gdy naszym głównym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i społeczności, firma Digi-Key wykorzystała też kilka okazji, aby przyczynić się do globalnej walki z pandemią. Jedną z nich była praca nad nowym respiratorem Coventor o otwartej licencji, zaprojektowanym przez lekarzy z Uniwersytetu Minnesoty we współpracy z kilkoma innymi firmami, w tym Digi-Key.
To przypominające rozmiarami opakowanie od płatków zbożowych niedrogie i szybko skalowalne urządzenie, pomaga zaspokoić szybko rosnące zapotrzebowanie na respiratory w leczeniu pacjentów z COVID-19. Zazwyczaj, kiedy w szpitalach brakuje automatycznych respiratorów klasy medycznej, trzeba polegać na wyszkolonym personelu, który osobiście ściska resuscytatory ręcznie. Po długotrwałym uciskaniu worka ambu pracownicy służby zdrowia są fizycznie wyczerpani. Konstrukcja Coventor pozwala przeszkolonej osobie monitorować jednocześnie więcej niż jednego pacjenta, zwiększając potencjał systemu opieki zdrowotnej.
Projekt Coventor
Gdy lekarze z Uniwersytetu Minnesoty zaczęli opracowywać szczegóły projektu, skontaktowali się z inżynierami Digi-Key, którzy zorganizowali odpowiednie zasoby i zredefiniowali swoje priorytety, aby szybko pomóc w zaprojektowaniu i udostępnieniu części do prostego respiratora, który pomoże osobom cierpiącym na chorobę wywoływaną przez wirusa. Po otrzymaniu prośby o pomoc firma Digi-Key szybko wyznaczyła zespół inżynierów do udziału w tym ratującym życie projekcie.
Zespół inżynierów Digi-Key skupił się na zidentyfikowaniu części i zorganizowaniu kwestii związanych z łańcuchem dostaw, w tym na identyfikacji dostawców, którzy mogliby szybko dostarczyć potrzebne komponenty w ciągu kilku tygodni. Firma Digi-Key przede wszystkim pomogła w połączeniu różnych części i elementów. Jeden z inżynierów na przykład współpracował z zespołem w celu określenia zestawów przewodów oraz części, a następnie wysłał je natychmiast, aby zespół uniwersytecki otrzymał je już następnego dnia.
Dzięki temu silnemu partnerstwu publiczno-prywatnemu, Coventor jest pierwszym respiratorem, który uzyskał zezwolenie amerykańskiej Agencji Żywności i Leków (FDA) na stosowanie w wyjątkowych okolicznościach w przypadku wybuchu epidemii COVID-19. W tym bezprecedensowym przedsięwzięciu na rynku urządzeń medycznych zespół zapewnił, że będzie to urządzenie z otwartą licencją, co pozwoli producentom na całym świecie szybko je kopiować. Twórcy respiratora Coventor mają nadzieję, że inni producenci na całym świecie skorzystają z udostępnionej specyfikacji i rozpoczną procesy regulacyjne i produkcyjne.
Projekt Coventor jest tylko jednym z wielu, w które w czasie obecnego kryzysu zaangażowała się firma Digi-Key; dostarczyliśmy również komponenty niezbędne do innych urządzeń medycznych używanych na froncie wojennym do diagnozowania i leczenia COVID-19. Niektóre z nich to termometry czołowe, a także bezdotykowe dozowniki do środków odkażających Purell i sprzęt używany do pracy zdalnej.
Podsumowanie
To jeden z najtrudniejszych okresów dla naszego świata. W Digi-Key doskonale rozumiemy trudności, z jakimi zmaga się wielu naszych dostawców, klientów i członków społeczności. Ale jeszcze bardziej dumni jesteśmy z tego, jak zareagowali nasi pracownicy. Dzięki temu, że angażujemy się w partnerstwa i innowacje, których celem jest pomoc w łagodzeniu skutków COVID-19, nasz duch współpracy oparty na zasadzie „wszystko da się zrobić” był bardziej widoczny niż kiedykolwiek wcześniej.
Każdy pracownik firmy Digi-Key zna zwrot „tysiąc drobnych rzeczy zrobionych dobrze każdego dnia”. Jest to zasada przewodnia w całej naszej firmie – od magazynu po nasze biura w całej Europie i na całym świecie. Chociaż jest to bezprecedensowy czas w historii, wyrażenie to nadal jest dla nas aktualne w Digi-Key. Teraz bardziej niż kiedykolwiek staramy się robić tysiące rzeczy we właściwy sposób – aby chronić naszych pracowników, klientów i naszą społeczność.
Arkadiusz Rataj jest Dyrektorem Handlowym w Digi-Key Electronics, gdzie jest odpowiedzialny za regiony Europy Środkowo-Wschodniej i Turcji. Służy swoim klientom i kontrahentom ponad 13-letnim doświadczeniem w zaopatrzeniu, ofertowaniu i relacjach biznesowych w branży elektronicznej. Firma Digi-Key jest jednym z największych na świecie dystrybutorów komponentów elektronicznych świadczących kompleksową obsługę, która ma w swojej ofercie ponad 8,9 miliona produktów od ponad 1000 najlepszych markowych producentów. Z tego 1,8 miliona produktów znajduje się w magazynie i jest dostępne do natychmiastowej wysyłki.