LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Wywiady

Ireneusz Pesta opowiada o tym, jak Elhurt Dystrybucja pozyskuje klientów i świadomie buduje wizerunek firmy

Miałam niedawno okazję rozmawiać z Ireneuszem Pestą, który w Elhurt sp. z o.o. pełni rolę dyrektora handlowego Elhurt Dystrybucja. Zapytałam go, w jaki sposób firma pozyskuje klientów i usłyszałam to, czego w zasadzie mogłam się spodziewać. Mianowicie robi to poprzez indywidualne podejście do ich potrzeb oraz szerokie wsparcie na każdym etapie współpracy. Niby oczywiste i deklarowane przez większość firm, co więcej – nie tylko w branży elektronicznej – ale czy takie proste?

Fot. Elhurt sp. z o.o.

Nasza kompleksowa obsługa obejmuje wszystko, począwszy od projektowania, przez doradztwo techniczne, aż po realizację zamówienia – zaczął Ireneusz Pesta. – Klienci mogą liczyć na pomoc również w doborze najbardziej optymalnych rozwiązań technologicznych, dostosowanych do specyficznych wymagań ich aplikacji. Wspieramy ich na wiele sposobów, w tym poprzez zespół inżynierów aplikacyjnych, którzy biorą udział w projektowaniu i wdrażaniu produktów. Często ich zaangażowanie pozwala jeszcze bardziej udoskonalić funkcjonalność projektu.

Jak usłyszałam, możliwe są rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów, realizowane we współpracy z producentami oraz wsparcie w zakresie poszukiwania zamienników i dostaw komponentów, nawet tych trudno dostępnych. Klienci mogą liczyć na pomoc gdańskiej firmy Elhurt nie tylko w zakresie dostawy komponentów, ale również w kwestiach związanych z logistyką, finansowaniem i redukcją ryzyka. To chyba podstawy dobrej i długoterminowej współpracy.

Każdy klient ma przypisany dedykowany zespół, składający się z menedżera, specjalisty działu wsparcia sprzedaży i asystenta, co zapewnia szybki i efektywny kontakt oraz pełną obsługę posprzedażową – zapewnił dyrektor.

Zespół specjalistów do dyspozycji

Komponenty do montażu elektroniki Elhurt sprowadza z całego świata. Należą do nich przede wszystkim płytki PCB, aż do 42 warstw, z różnych rodzajów laminatu, z mikroprzelotkami i szerokimi możliwościami obróbki. Oprócz tego elementy pasywne, komunikację bezprzewodową, komputery i pamięci przemysłowe, przetwornice i zasilacze, wyświetlacze, diody LED, złącza, czujniki i mechanizmy drukujące. Może też sprowadzić dla swoich klientów trudno dostępne lub wycofane elementy.

Elhurt nie prowadzi strategii typowej dla firm katalogowych, oferujących produkty z półki magazynowej. Dostarczamy komponenty, które w większości są niemożliwe do zakupu w tradycyjny sposób. Angażujemy inżynierów aplikacyjnych oraz specjalistów w celu dobrania optymalnych technologii, zwłaszcza na etapie projektowania, gdzie możemy wspólnie z klientem opracować najlepiej dopasowane rozwiązania. Szczególnie przy projektach o wysokim stopniu złożoności. Zależy nam na budowaniu dobrych relacji – podkreślił mój rozmówca.

Fot. Elhurt sp. z o.o.

Dowiedziałam się też, że klienci Elhurt Dystrybucja mogą liczyć na buforowanie zamówionych elementów, co gwarantuje ciągłość dostaw. Dodatkowo dostawy pilne oraz just-in-time minimalizują przestoje produkcyjne. Przy tym dział zakupów stale monitoruje trendy rynkowe oraz najnowsze rozwiązania technologiczne. Outsourcing logistyki i konsolidacja dostaw skutkuje natomiast niższymi kosztami transportu i ograniczeniem ryzyka związanego z dostawami. Poza dystrybucją komponentów firma wspiera klienta również w projektowaniu i produkcji układu drukowanego, ale przy pomocy innych firm z Grupy Elhurt. A jaka jest strategia firmy na rok 2025?

Opiera się na dynamicznym rozwoju poprzez koncentrację na strategicznych grupach produktowych, takich jak PCB, elementy pasywne oraz komputery przemysłowe – powiedział Ireneusz Pesta. – Planujemy zwiększyć udział w rynku i awansować na podium polskich dystrybutorów do 2026 roku. Chcemy zwiększyć obroty w kluczowych grupach produktowych. Bierzemy pod uwagę rozwój sprzedaży brokerskiej, ponieważ zależy nam na dostarczaniu klientom wszystkich komponentów, jakich potrzebują. Naszym celem jest zapewnienie elastyczności i szybkości dostaw. Myślimy również o zatrudnieniu nowych specjalistów, między innymi menedżerów do grup produktowych oraz inżynierów aplikacyjnych do obsługi projektów.

Marketing jako ważny element strategii

W tej strategii, jak oczywiście w każdej innej, ważny jest dobry marketing. Musiałam więc zadać pytanie dotyczące roli budowania i promowania marki w strategii firmy, o której mówił dyrektor Elhurt Dystrybucja.

Wiemy, że marketing odgrywa ważną rolę w zdobywaniu klientów wpływając tym samym na wyniki finansowe – rzekł z przekonaniem Ireneusz Pesta. – Mam tu na myśli budowanie wizerunku firmy jako specjalisty w dostarczaniu rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb oraz niezawodnego partnera w dystrybucji komponentów elektronicznych. Zwiększamy świadomość marki poprzez uczestnictwo w targach branżowych oraz kampaniach internetowych skierowanych do potencjalnych klientów. Zależy nam na dzieleniu się wiedzą i oferowaniu naszym klientom realnej wartości dodanej. Regularnie organizujemy warsztaty i szkolenia, które nie tylko wspierają rozwój ich kompetencji, ale także wzmacniają naszą pozycję eksperta na rynku.

Na początku listopada br. Elhurt zorganizował webinar dedykowany pamięciom przemysłowym firmy Transcend. Ireneusz z zadowoleniem wspominał dobrą frekwencję i zapowiedział kolejne spotkanie online dotyczące PCB. Mówił przy tym o osobnych blokach tematycznych dla projektantów i zakupowców.

Działania marketingowe są szczególnie istotne w kontekście obsługi klientów o wysokim potencjale, co przekłada się na zwiększenie widoczności firmy, a tym samym na rosnące obroty i liczbę wygranych projektów. Artykuły eksperckie publikowane na portalach branżowych również przyczyniają się do ekspansji firmy i umacniania jej pozycji wśród polskich dystrybutorów — dodał na koniec dyrektor Pesta.

Fot. Elhurt sp. z o.o.

Pracuje jako redaktor naczelna portalu Mikrokontroler.pl; opracowuje teksty, przeprowadza wywiady, nagrywa i montuje krótkie filmowe relacje z wydarzeń i targów oraz z wypowiedziami osób pracujących nad interesującymi projektami. Do jej zadań należy również ustalanie szczegółów dotyczących współpracy medialnej i kampanii promocyjnych, a także pozyskiwanie artykułów technicznych i tekstów zewnętrznych autorów z branży elektronicznej, którzy chcieliby się w ciekawy sposób wypowiedzieć.