Ethernetowy bootloader dla mikrokontrolerów Freescale Kinetis

Rozwijanie aplikacji z ethernetowym bootloaderem w środowisku IAR

Jako projekt bazowy środowiska IAR, do którego dodany zostanie ethernetowy bootloader, wykorzystać można swój własny projekt, bądź któryś z przykładowych projektów dla układu Kinetis dostępnych na stronie internetowej firmy Freescale. W tym przypadku użyty został projekt przykładowy o nazwie „Hello World”, który można znaleźć pod ścieżką …\kinetis-sc\ build\iar\hello_world . Następujące działania należy podjąć w celu modyfikacji pliku konfiguracyjnego linkera:

1. Otworzyć workspace projektu „Hello World” przy pomocy pliku hello_world.eww .

2. Zmienić opcję workspace-a na FLASH_512KB_PFLASH , otworzyć plik 512KB_Pflash.icf (rysunek 3).

 

Rys. 3. Plik konfiguracyjny linkera

Rys. 3. Plik konfiguracyjny linkera

 

 

3. Zmodyfikować plik linkera .icf .

a. Zmodyfikować adres pamięci początku aplikacji właściwej mikrokontrolera z 0x0000_0000 na 0x0000_C000 (listing 1).

 

Listing 1.

 

b. Zmienić sekcję pamięci split RAM section na RAM sesction poprzez skasowanie sekcji RAM2 i zwiększenie sekcji  RAM do 0x2001_0000 (listing 2).

 

Listing 2.

 

c. Stworzyć sekcję dla parametrów bootloadera (ta sekcja jest potrzebna tylko w przypadku, gdy aplikacja będzie zmieniała parametry bootloadera). Należy zdefiniować początek i koniec sekcji, co rozumieć należy przez zdefiniowanie symboli, które reprezentować będą określone wartości (listing 3).

 

Listing 3.

 

Następnie stworzyć obszar ROM , w którym umieszczona zostanie aplikacja właściwa (listing 4).

 

Listing 4.

 

Cały zmodyfikowany plik .icf został pokazany w dodatku A do artykułu.

4. Skompilować i zlinkować projekt. Następnie otworzyć plik .map i sprawdzić, czy aplikacja została umieszczona pod zmodyfikowanymi adresami pamięci Flash (rysunek 4).

 

Rys. 4. Plik wyjściowy mapy pamięci

Rys. 4. Plik wyjściowy mapy pamięci

 

 

Teraz wygenerowany plik .srec jest gotowy do wgrania do pamięci mikrokontrolera przez ethernetowy bootloader. Plik ten można znaleźć w folderze projektu, gdzie generowane są pliki po procesie kompilacji i linkowania. Na rysunku 5 pokazano w jaki sposób można łatwo zlokalizować ten folder i znajdujący się w nim plik .srec .

 

Rys. 5. Lokalizacja pliku s-rec

Rys. 5. Lokalizacja pliku s-rec

 

 

O autorze