LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Artykuły

Aplikacje biblioteki STM32 Embedded GUI: miniPaint na STM32F4DISCOVERY

Tworzenie i wyświetlanie komponentów

Tworzenie komponentu ButtonColor wygląda podobnie jak tworzenie komponentu Button z jedną tylko różnicą: zamiast przypisania tekstu jest przypisywany kolor. Za jego wyświetlanie odpowiada funkcja (plik graphicObject.c):

static GL_ErrStatus SetButtonColorVisible (GL_PageControls_TypeDef* pObj,
                                           GL_Coordinates_TypeDef objCoordinates)
{
  GL_ButtonColor_TypeDef* pGUIObj = (GL_ButtonColor_TypeDef*)(pObj->objPTR);

  uint16_t maxX = objCoordinates.MaxX;
  uint16_t minY = objCoordinates.MinY;

  uint16_t color = 0;

  // Check if pGUIObj == NULL
  if(!pGUIObj)
  {
    return GL_ERROR;
  }

  color = pGUIObj->Color;

  pGUIObj -> Control_Visible = GL_TRUE;

  GL_SetForegroundColor(Black);
  GL_DrawRectangle( maxX, minY, 28, 28);
  GL_DrawFilledRectangle( maxX-1, minY+1, 26, 26, color);

  return GL_OK;
}

W oddzielnym pliku Drawbox.c zdefiniowano następujące funkcje:

  • ClearDrawbox() – czyszczenie obszaru w którym odbywa się rysowanie,
  • NewDrawbox() – tworzenie komponentu o zadanych wymiarach,
  • SetCurrentColor() – ustawienie bieżącego koloru,
  • SetDrawboxVisible() – wyświetlanie komponentu.

Oprócz powyższych zdefiniowano również funkcję rysującą „punkty” tworzące linię rysowania:

void Draw_Point (GL_PageControls_TypeDef* pControl,
                 uint16_t x,
                 uint16_t y)
{
#if 0
  // Rysowanie pojedynczego piksela
  LCD_PutPixel(x, y, CurrentColor, SinglePixel);
#else
  // Rysowanie małego koła
  if( ((pControl->objCoordinates.MaxX)-2 > x) &&
      ((pControl->objCoordinates.MinX)+2 < x) &&
      ((pControl->objCoordinates.MaxY)-2 > y) &&
      ((pControl->objCoordinates.MinY)+2 < y)){
    GL_SetForegroundColor(CurrentColor);
    GL_DrawLine(x+2, y, 1, Vertical);
    GL_DrawLine(x+1, y-1, 3, Vertical);
    GL_DrawLine(x+0, y-2, 5, Vertical);
    GL_DrawLine(x-1, y-1, 3, Vertical);
    GL_DrawLine(x-2, y, 1, Vertical);
  }
#endif
}

Integracja komponentu

Aby skorzystać z nowych komponentów należy uzupełnić warstwę Library o kilka elementów. Pierwsza modyfikacja to poszerzenie funkcji AddPageControlObj() o dwa dodatkowe warunki:

else if (objPTR -> objType == GL_BUTTON_COLOR){
  // Pobierz wskaźnik na obiekt graficzny
  GL_ButtonColor_TypeDef* pTmp = ((GL_ButtonColor_TypeDef*)(objPTR -> objPTR));
  // Przypisz funkcje rysująca dany obiekt graficzny
  objPTR -> SetObjVisible = SetButtonColorVisible;
  // Skopiuj ID do struktury nadrzędnej
  objPTR -> ID = pTmp -> ID;

  // Przypisz wstępne wymiary obiektu
  objCoordinates.MinX = PosX - 28;
  objCoordinates.MaxY = PosY + 28;
}
else if (objPTR -> objType == GL_DRAWBOX){
  GL_Drawbox_TypeDef* pTmp = ((GL_Drawbox_TypeDef*)(objPTR -> objPTR));
  objPTR -> SetObjVisible = SetDrawboxVisible;
  objPTR -> ID = pTmp->ID;

  objCoordinates.MinX = PosX - pTmp -> Width + 1;
  objCoordinates.MaxY = PosY + pTmp -> Height - 1;
}

oraz funkcji GetObjSize():

else if (pPageControl->objType == GL_BUTTON_COLOR){
  dimensions.Length = 28;
  dimensions.Height = 28;
}
else if (pPageControl->objType == GL_DRAWBOX){
  GL_Drawbox_TypeDef* pTmp;
  pTmp = (GL_Drawbox_TypeDef*)(pPageControl->objPTR);
  dimensions.Length = pTmp->Width;
  dimensions.Height = pTmp->Height;
}

Dodanie nowej opcji w bloku switch funkcji CallPreEvents():

case GL_DRAWBOX:
  Draw_Point(pControl, u32_TSXCoordinate, u32_TSYCoordinate);
  break;

oraz w bloku switch funkcji CallEvent():

case GL_BUTTON_COLOR:
  pTmp = (GL_ButtonColor_TypeDef*)(pControl->objPTR);
  ((GL_ButtonColor_TypeDef*)pTmp)->EventHandler();
  break;
Autor: Jan Szemiet