Pierwszy moduł inercyjny klasy automotive z wbudowanym modułem uczenia maszynowego

STMicroelectronics wprowadził do oferty pierwszy moduł inercyjny klasy automotive z rdzeniem uczenia maszynowego (ML Core). Rdzeń zawarty w układzie ASM330LHHX zapewnia krótki czas odpowiedzi oraz obsługę nawet bardzo wyrafinowanych funkcji przy niskim poborze mocy.

Układ korzysta z technologii MEMS i zawiera trójosiowy akcelerometr oraz trójosiowy żyroskop w miniaturowej obudowie. Moduł umożliwia wykrywanie ruchu oraz jego charakteru, co umożliwia implementację takich funkcji, jak określanie lokalizacji pojazdu czy stabilizacja cyfrowa.

Rdzeń ML jest w stanie uruchomić algorytmy AI bezpośrednio na czujniku, co zapewnia wyjątkowo niską latencję pomiędzy wykryciem zdarzenia a odpowiedzią pojazdu. Układ oferuje dwa tryby pracy, w tym tryb energooszczędny przeznaczony do aplikacji pracujących bez przerwy. Są to np. systemy antywłamaniowe, aktywowane ruchem, a także monitorujące wibracje. W trybie energooszczędnym czujnik pobiera jedynie 800 µA przy pracującym akcelerometrze i żyroskopie.

Drugim trybem jest tryb wysokiej wydajności dla aplikacji wymagających najwyższej możliwej dokładności oraz najniższej latencji. Są to m.in. precyzyjna lokalizacja, komunikacja V2X, wykrywanie uderzeń itp.

Moduł ASM330LHHX jest zgodny ze standardem AEC-Q100.

Więcej informacji na stronie www.st.com/asm330lhhx

O autorze