Z myślą o różnorodności: automatyka i sterowanie w Digi-Key

Obecne problemy z łańcuchem dostaw dotykają każdego na całym świecie. Pomimo że produkty z branży automatyki z pewnością nie są na nie odporne, to nie zawierają tak dużej liczby komponentów, co niektóre produkty konsumenckie.

Z tego względu czasy realizacji zamówień na produkty z branży automatyki nieco się wydłużyły. Pozyskanie ich w dotychczasowych ilościach może być dla inżynierów trudniejsze. Mimo wszystko jednak są one dostępne bez przydziałów, w przeciwieństwie do innych towarów czy surowców.

Jako dystrybutor, firma Digi-Key ma szczęście oferować wiele różnych marek i produktów. Jedne wzajemnie się uzupełniają, a inne ze sobą konkurują, co pozwala umożliwić klientowi końcowemu znalezienie dokładnie tego, czego potrzebuje do swojego projektu czy linii produkcyjnej. Niektórzy klienci wolą projektować produkty automatyki na platformie określonej marki, podczas gdy inni używają wielu różnych marek do różnych celów. Mamy również produkty pomocnicze, choć nadal niezbędne, takie jak przewody, kanały przewodowe, złączki itp. Zakupy u dystrybutora dają możliwość zamówienia wszystkiego w jednym koszyku.

Ściśle współpracujemy z naszymi dostawcami, aby zapewnić im jak najbardziej precyzyjne informacje o produktach, na które istnieje największy popyt. W niektórych przypadkach już teraz składamy zamówienia na koniec 2023 roku, aby zadbać o odpowiednie uzupełnianie naszych zapasów.

Popyt jest wysoki we wszystkich branżach i sektorach – również w automatyce i sterowaniu, dlatego czasy realizacji są wydłużone dla wszystkich kategorii produktów. Pomimo tego, że utrzymanie stanów magazynowych jest nadal wyzwaniem, powiększamy swoje zapasy z miesiąca na miesiąc. Dostawy w każdym z ostatnich dwóch kwartałów były rekordowe w całej historii firmy.

Porady dla inżynierów

Inżynierów zachęcamy do tworzenia projektów z wykorzystaniem komponentów, które można pozyskać od wielu dostawców. Oczywiście nie da się tego zrobić dla wszystkich części, ale często istnieje kilka sposobów modyfikacji projektu, tak aby wykorzystać w nim alternatywne części. Posiadanie wykazów materiałów zawierających części dostępne u różnych producentów stanowi pewnego rodzaju zabezpieczenie na wypadek, gdyby zapasy nie były dostępne. 

Naszym celem jest maksymalne ułatwienie klientom znalezienia rozwiązań zastępczych, które mogą pasować do ich potrzeb. Gdy klient próbuje zamówić część o określonym numerze katalogowym z naszej witryny internetowej i jest ona niedostępna, Digi-Key automatycznie proponuje potencjalne części zastępcze z naszej bazy danych liczącej prawie 60 milionów pozycji.

Jedną z wielu korzyści ze współpracy z firmą Digi-Key jest to, że w naszej witrynie internetowej istnieje bogaty system wewnętrznych powiązań. Oznacza to, że jeśli klient szuka na przykład konkretnego czujnika, to łatwo znajdzie pasujący do niego kabel i wspornik. Chcemy, aby wszystko czego potrzeba do konkretnego projektu można było zamówić w możliwie najprostszy sposób. Aby jeszcze bardziej ułatwić proces specyfikacji, cały czas rozwijamy nasze narzędzia do konfiguracji i doboru części.

Nasze zespoły ds. sprzedaży i wsparcia technicznego obsługują również wiele zapytań klientów, pomagając inżynierom w znalezieniu części o podobnych parametrach w celu zastąpienia komponentów, których nie ma na stanie magazynowym lub w celu doboru kilku potencjalnych opcji do danego projektu.

W niektórych przypadkach widzimy, że inżynierowie przeprojektowują swoje produkty końcowe w celu zastosowania części, które posiadamy w magazynie, lub rozpoczynają projektowanie od przeszukiwania naszej witryny pod kątem produktów dostępnych w magazynie i projektują produkty w oparciu o dostępne zapasy. Firma Digi-Key jest znana z szerokiego asortymentu dostępnych produktów oraz milionów produktów w magazynie gotowych do natychmiastowej wysyłki. Dzięki temu nie trzeba czekać na realizację zamówienia produktu dostępnego na stanie magazynowym. Posiadamy również platformę handlową, która pozwala dostawcom produktów specjalistycznych na prowadzenie sprzedaży online za pośrednictwem naszej witryny. Posiadanie tak szerokiej gamy produktów w magazynie pozwala nam wysyłać niemal 99% wszystkich zamówień już w dniu ich złożenia.

Automatyka w Digi-Key

Digi-Key prowadzi obsługę klienta w sposób wyjątkowy dzięki zautomatyzowanym systemom zaprojektowanym z myślą o wysyłce zamówień w dniu ich złożenia. Rozwinęła ona wiele autorskich systemów zapewniających, że nasi klienci zawsze otrzymają odpowiednią część w odpowiedniej ilości.

W sierpniu firma Digi-Key otworzyła drzwi do zupełnie nowego centrum dystrybucji produktów (PDCe) o powierzchni ponad 204 tysięcy metrów kwadratowych. Ta rozbudowa radykalnie zwiększa ilość miejsca dostępnego do przechowywania istniejących i nowych produktów. Ponadto rozbudowana automatyzacja centrum PDCe skróci czas realizacji zamówień i usprawni realizację zamówień wysyłanych tego samego dnia.

Największą część naszego nowo zautomatyzowanego obiektu stanowi system do obsługi zamówień oraz odkładania i pobierania produktów (OSR) firmy KNAPP. Bezbłędnie podaje on odpowiednie części osobie odpowiedzialnej za kompletację, redukując jej zaangażowanie i zapewniając jej ergonomiczne środowisko pracy. 98% wszystkich zadań kompletacji jest realizowanych przez nasz system do obsługi zamówień oraz odkładania i pobierania produktów (OSR) firmy KNAPP, co minimalizuje liczbę błędów i znacznie poprawia wydajność obiektu w Thief River Falls. Dzięki temu nasi klienci będą mieć pewność, że za każdym razem otrzymają prawidłowe części.

Tak wysoki poziom automatyzacji zwiększa wydajność kompletacji nawet o 35%, poprawiając jakość oraz wydajność pakowania.

Centrum dystrybucji PDCe posiada również dwa podstawowe systemy sortowania, zapewniające redundancję w przypadku awarii i umożliwiające rozwój w przyszłości. Przy planowaniu i projektowaniu nowego budynku najważniejsze było stworzenie środowiska sprzyjającego pracy zespołowej przy jednoczesnym uwzględnieniu skalowania i rozwoju. W obiekcie znajdują się także obszary obecnie niezagospodarowane, pozwalające na planowaną rozbudowę w przyszłości.  

W nowym obiekcie znajduje się zautomatyzowany przenośnik taśmowy o długości ponad 43 kilometrów. Przeciętne zamówienie pokona wewnątrz budynku drogę ponad 975 metrów.

Patrząc w przyszłość

Rynek automatyki i sterowania dynamicznie się rozwija i będzie się rozwijać w bardzo ekscytujących kierunkach. Dzięki precyzyjnym zasobom technicznym i wydajnym funkcjom wyszukiwania firma Digi-Key już teraz jest gotowa, aby pomóc we wdrażaniu innowacji technologicznych, które pomogą klientom znajdować dokładnie takie produkty, jakie są im potrzebne do opracowywania coraz lepszych projektów w roku 2023 i kolejnych latach.

O autorze