Toyota i Idemitsu opracują baterie ze stałym elektrolitem dla pojazdów elektrycznych
Toyota i Idemitsu zawarły strategiczną umowę dotyczącą masowej produkcji innowacyjnych akumulatorów. Firmy wspólnie opracują baterie ze stałym elektrolitem o wysokiej pojemności i wydajności. Komercjalizacja tego rozwiązania ma nastąpić w latach 2027–2028.
Wspólny projekt ma przybliżyć osiągnięcie neutralności węglowej, gdyż tworzone przez nich akumulatory nowej generacji odegrają kluczową rolę w produkcji bezemisyjnych samochodów.
Do produkcji baterii wykorzystane zostaną elektrolity siarczkowe uważane są za przełomowy materiał w kontekście przyszłości aut elektrycznych. Budulec ten charakteryzuje się dużą elastycznością i jest odporny na uszkodzenia powstające w wyniku wielokrotnego ładowania i rozładowywania się akumulatora. Ponadto akumulatory siarczkowe są mniejsze, a zarazem wydajniejsze, co zwiększa liczbę możliwych zastosowań w pojazdach różnego typu – od samochodów sportowych, w których ważna jest jak największa moc, po auta dostawcze i użytkowe, w których liczy się częste i szybkie ładowanie.
Współpraca Toyota i Idemitsu rozłożona została na trzy kluczowe etapy. Pierwszy z nich obejmie rozwój stałych elektrolitów siarczkowych oraz przygotowania do stworzenia instalacji pilotażowej. W fazie drugiej Idemitsu przygotuje się do produkcji stałych elektrolitów siarczkowych, a Toyota skoncentruje się na przystosowaniu baterii do samochodów elektrycznych oraz rozpocznie ich wprowadzanie na rynek. Ostatecznym celem jest masowa produkcja i komercjalizacja tej technologii.
Źródło: Toyota.pl