Fluence Technology – polski producent laserów femtosekundowych – wchodzi na rynek azjatycki
Na swoim profilu na LinkedIn firma Fluence Technology umieściła wywiad z prezesem Michałem Nejbauerem, opublikowany na portalu wnp.pl.
Opowiadając o początkach współpracy prezes Fluence Technology stwierdził z zaskoczeniem, że rynki azjatyckie są bardzo otwarte na prowadzenie biznesu z Zachodem, a Europa cieszy się renomą w zakresie eksportu produktów hi-tech. Nie ma przy tym znaczenia, czy produkt pochodzi z Niemiec, Włoch czy Polski. Ważne jest budowanie relacji, jak zaznaczył Michał Nejbauer w rozmowie z Jakubem Kamińskim z Instytutu Boyma.
Fluence Technology produkuje lasery femtosekundowe, które emitują promieniowanie elektromagnetyczne w postaci impulsów światła rzędu biliardowych części sekundy. Lasery te są już wykorzystywane przy operacjach korekcji wzroku czy leczenia zaćmy, ale największych przełomów dokonują obecnie w precyzyjnej obróbce materiałów.
Odbiorcami warszawsko-wrocławskiej firmy są przede wszystkim integratorzy maszyn dla przemysłu półprzewodnikowego i elektroniki konsumenckiej, czyli smartfonów, wyświetlaczy i zegarków. Są oni zlokalizowani głównie w Azji Wschodniej. Ponadto producenci urządzeń medycznych, start-upy technologiczne oraz centra badawczo-rozwojowe globalnych marek rozsiane po całym świecie.
Lasery Fluence Technology pracują też na renomowanych uczelniach na świecie, gdzie pomagają opracowywać nowe techniki diagnostyczne dla medycyny lub badać nowe materiały. Wśród krajów azjatyckich, korzystających z laserów polskiej firmy, najbardziej przodują uczelnie chińskie.
Firma ma już za sobą 7 lat działalności, jest obecna na 6 kontynentach i sprzedaje do ponad 20 krajów. Ważnym elementem jest dział badawczo-rozwojowy, na które Fluence otrzymuje częściowe wsparcie m.in. od PAIH (Polska Agencja Inwestycji i Handlu), która zaprasza firmę do uczestnictwa w targach branżowych w ramach stoiska narodowego.
Na koniec rozmowy Michał Nejbauer wyraził obawę o wsparcie działalności badawczo-rozwojowej w Polsce, realizowane przez PARP (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – przyp. red.) i NCBiR w ramach programu FENG. Zauważył, że rozstrzygnięcia konkursów ciągną się wyjątkowo długo, innowacja krajowa została zrównana z innowacją światową, a od firm wymaga się wzorowej kondycji finansowej. Według prezesa Fluence Technology to przekreśla pomoc dla rozwijających się firm z aspiracjami globalnymi.
Źródło: wnp.pl