Infineon wprowadza nowe układy scalone izolowanych sterowników bramek EiceDRIVER™ do falowników trakcyjnych w pojazdach elektrycznych
Infineon wprowadza nowe układy scalone izolowanych sterowników bramek do pojazdów elektrycznych rozszerzających rodzinę EiceDRIVER™. Układy zostały zaprojektowane dla najnowszych technologii IGBT i SiC. Co więcej, obsługują one nowy moduł HybridPACK™ Drive G2 Fusion firmy Infineon, pierwszy moduł zasilania typu plug’n’play, który implementuje połączenie technologii krzemowych i węglika krzemu (SiC) firmy Infineon. Wstępnie skonfigurowane produkty EiceDRIVER trzeciej generacji, 1EDI302xAS (IGBT) i 1EDI303xAS (SiC/Fusion), posiadają certyfikat AEC i są zgodne z normą ISO 26262, dzięki czemu idealnie nadają się do falowników trakcyjnych w ekonomicznych i wydajnych platformach xEV.
Układy 1EDI3025AS, 1EDI3026AS i 1EDI3035AS mają stopnie wyjściowe o dużej obciążalności 20 A zdolne do sterowania wysokowydajnych falowników wszystkich klas mocy do ponad 300 kW. Warianty 1EDI3028AS i 1EDI3038AS ze stopniem wyjściowym 15 A są idealne do stosowania w podstawowych falownikach pojazdów elektrycznych (BEV) i hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (PHEV), a także w obwodzie wzbudzenia zewnętrznie wzbudzanych maszyn synchronicznych (EESM). Ponadto układy są wyposażone w nową, dostrajaną funkcję miękkiego wyłączania, która zapewnia doskonałą wydajność zwarciową i są przystosowane do obsługi najnowszych technologii SiC i IGBT.
Funkcje sterowników
Różne funkcje monitorowania, takie jak zintegrowany autotest dla ochrony przed desaturacją (DESAT) i ochrony nadprądowej (OCP), poprawiają obsługę ukrytych błędów systemu, natomiast nowy interfejs bezpiecznego stanu pierwotnego i wtórnego umożliwia realizację wszechstronnej koncepcji bezpieczeństwa systemu. Ponadto, 12-bitowy przetwornik ADC delta-sigma z ciągłym próbkowaniem, ze zintegrowanym źródłem prądowym, może odczytywać napięcie bezpośrednio z diod pomiaru temperatury lub termistorów NTC. Sterowniki bramek zapewniają również wzmocnioną izolację zgodnie z normą VDE 0884-17:2021-10. Ponadto kompaktowa obudowa (PG-DSO-20) i doskonała kompatybilność z najnowszymi technologiami stopni mocy pomagają klientom w integracji systemu, a także pozwalają skracać czasu cyklu projektowania.
Źródło: informacje prasowe