LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Aktualności

Firma BYD ogłosiła najlepsze w swojej historii wyniki finansowe

Zyski chińskiego producenta samochodów elektrycznych wzrosły w Q4 ubiegłego roku o 73% i osiągnęły poziom 2,1 mld USD. Przychody za Q4 zwiększyły się o 53% do 38 mld USD, co przyczyniło się do rocznego wyniku ponad 107 mln USD. W ten sposób BYD wyprzedziło Teslę, której przychody wyniosły 97,7 mld USD. Należy jednak wziąć pod uwagę dotacje rządowe, które – jak czytamy na portalu stockwatch.pl – stanowiły znaczną część ogólnego zysku BYD. Mimo wzrostu podatków i kosztów administracyjnych chińska firma pozostaje w silnej kondycji finansowej.

Fabryka BYD w Chinach. Fot. mat. prasowe

Kluczem do sukcesu samochodów BYD jest szybkie ładowanie. Nowa technologia pozwala na uzyskanie zasięgu 400 km po zaledwie 5 minutach. Najszybsze ładowarki Tesli oferują zasięg 275 km po 15 minutach. Notowania BYD na giełdzie w Honkongu wzrosły o ponad 50%, a akcje Tesli spadły od początku 2025 roku o 31%. Warto zauważyć, że chińska firma nie prowadzi już agresywnej polityki cenowej przechodząc do modelu opierającego się na innowacjach i przewadze technologicznej. Tymczasem popularność elektryków Tesli w Europie zmniejszyła się po kontrowersyjnych wypowiedziach Elona Muska i jego politycznym zaangażowaniu.

Sprzedaż samochodów BYD wzrosła do 4,27 miliona i wyprzedziła Volkswagena. Sprzyja temu dywersyfikacja strategii firmy, która oferuje zarówno pojazdy elektryczne, jak i hybrydowe typu plug-in. Eksport wzrósł w ubiegłym roku o prawie 72%, a chiński producent pozyskał ostatnio niemal 6 mld EUR na przyspieszenie globalnej ekspansji, otwierając nowe fabryki w Tajlandii, Uzbekistanie i Brazylii. Technologiczne innowacje i niższe ceny znajdują uznanie wśród globalnych konsumentów, z których wielu wcześniej wybierało starsze marki z Europy, Japonii czy Stanów Zjednoczonych. Marka BYD nie weszła na rynek USA z powodu nałożonych ceł.

Wejście chińskich samochodów na rynek europejski może być trudne z powodu regulacji prawnych, oczekiwań konsumentów i ograniczeń infrastrukturalnych. BYD stanął również w obliczu tymczasowego wstrzymania budowy w swojej brazylijskiej fabryce z powodu naruszenia standardów pracy. Mimo to szybkie innowacje i obiecujące plany globalnej ekspansji wyróżniają tę chińską markę w branży pojazdów elektrycznych. Pozostają jednak znaczące przeszkody, głównie wynikające z presji na rentowność, napięć geopolitycznych i złożoności możliwości rozwoju za granicą.

Źródło: stockwatch.pl

Polski portal branżowy dedykowany zagadnieniom elektroniki. Przeznaczony jest dla inżynierów i konstruktorów, projektantów hardware i programistów oraz dla studentów uczelni technicznych i miłośników elektroniki. Zaglądają tu właściciele startupów, dyrektorzy działów R&D, zarządzający średniego szczebla i prezesi dużych przedsiębiorstw. Oprócz artykułów technicznych, czytelnik znajdzie tu porady i pełne kursy przedmiotowe, informacje o trendach w elektronice, a także oferty pracy. Przeczyta wywiady, przejrzy aktualności z branży w kraju i na świecie oraz zadeklaruje swój udział w wydarzeniach, szkoleniach i konferencjach. Mikrokontroler.pl pełni również rolę patrona medialnego imprez targowych, konkursów, hackathonów i seminariów. Zapraszamy do współpracy!