LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Aktualności

Jednodniowe targi elektroniki – czy ta formuła wciąż jest atrakcyjna dla branży? Relacja zdjęciowa z TEK.day Gdańsk 2025

Za nami kolejne targi branży elektronicznej w Polsce – jednodniowe wydarzenie TEK.day, które odbyło się 11 września br. w Gdańsku. Duża hala ze 197 wystawcami (w 2024 roku było ich 220), a do tego wykłady, panele dyskusyjne, imprezy towarzyszące, obiad, nagrody dla wytrwałych itp. Ilość odwiedzających na oko mniejsza niż w zeszłym roku, ale wciąż zadowalająca. Informacje o rzeczywistej liczbie osób, które nie wystraszyły się deszczowej pogody, zostały już udostępnione. Razem z wystawcami organizatorzy naliczyli 1684 osoby, czyli niewiele więcej niż w zeszłym roku (TEK.day Gdańsk 2024 zgromadził 1650 uczestników).

Flagi z logo TEK.day przed wejściem do hali w Amber Expo. Fot. Agnieszka Kubasik

Do tej pory takie spotkania cieszyły się i chyba wciąż się cieszą dużym zainteresowaniem. Pytanie, jak długo jeszcze, biorąc pod uwagę mnogość podobnych propozycji w ciągu roku kalendarzowego. Wiele firm zrezygnowało z rangi wystawcy, pojawiając się na targach TEK.day jako odwiedzający. Uznały pewnie, że ich przedstawiciele będą równie efektywni, a może nawet prawie bezkosztowo przyniosą więcej nowych projektów.

Hala targowa w Amber Expo podczas targów TEK.day 2025. Fot. Agnieszka Kubasik

Wiadomo, że nic nie zastąpi bezpośredniej rozmowy z potencjalnym klientem. Można w ten sposób nawiązać głębsze relacje, porozmawiać o rzeczach związanych nie tylko z rozwojem biznesu, znaleźć wspólne zainteresowania czy dowiedzieć się czegoś przydatnego. Pamiętamy pewnie wszyscy, że taka tęsknota za bezpośrednim kontaktem z klientem wybuchła w Polsce po pandemii Covid-19. Wówczas inżynierowie, zakupowcy, projektanci elektroniki, przedstawiciele firm polskich i zagranicznych z ogromnym entuzjazmem uczestniczyli w takich spotkaniach ciesząc się, że krótki czas spędzony na jednodniowych targach wykorzystany jest optymalnie i przynosi wymierne efekty. Tak właśnie wspominam pierwszą imprezę TEK.day we Wrocławiu, która odbyła się w marcu 2022 roku.

Hala targowa w Amber Expo podczas targów TEK.day 2025. Fot. Agnieszka Kubasik

Kilka lat później, kiedy sytuacja na rynku wciąż nie jest stabilna, nie tylko z powodu chwiejności łańcucha dostaw, ale rownież trwającej czwarty rok wojny w Ukrainie i taryfom celnym prezydenta USA, ten entuzjazm powoli opada. Zwłaszcza, gdy rozmowy nie przekładają się na zrealizowane zamówienia czy rozpoczęte projekty w zakresie deklarowanym podczas spotkania na targach. Mimo to jednak warto pojawić się na takim wydarzeniu, bo może właśnie ta jedna z nieformalnych rozmów zaważy na rozwoju firmy w kolejnych latach.

Hala targowa w Amber Expo podczas targów TEK.day 2025. Fot. Agnieszka Kubasik

Zapraszam do obejrzenia zdjęć i poznania przedstawicieli tych firm, którzy wciąż wierzą w siłę takich spotkań, i do których udało mi się dotrzeć z aparatem. Ubolewam, że nie do wszystkich, ponieważ tych kilka intensywnych godzin minęło bardzo szybko, a przed 15.00 większość firm była już spakowana, mimo że targi były przewidziane do 16.00.

Zdjęcia poniżej: Agnieszka Kubasik

Agata Sobocińska i Marcin Franczak z firmy Icotera Sp. z o.o.

Agnieszka Szurman i Jakub Kryński z firmy Emba-Protec GmbH & Co

Damian Szwedek i Sławomir Stępień z firmy OEM Automatic Sp. z o.o.

Po lewej Piotr Olejniczak z Fabryki w Polsce oraz Maciej Straśko i Kamil Myśliwiec z firmy Elhurt

Bernard Grela z firmy PPI Adhesive Products

Po lewej Jarosław Gorycki i Cezary Śliwiński z firmy Conrad Electronics

Magdalena Pawluk i Aneta Grabowska-Horvath z RS & Elfa Distrelec oraz Remigiusz Jurek z firmy Semicon Sp. z o.o.

Mariusz Duczek; Jarosław Baszak z firmy Hamamatsu i Joanna Czarnecka-Musiał, organizator TEK.day

Krzysztof Lech, Marta Kalbarczyk i Adam Lipiec z instytutu Łukasiewicz – ITR

Witold Dzierżykraj-Lipowicz i Krzysztof Strzelecki z firmy TABEMAX sp. j.

Aleksander Jaświec z firmy C.H.Erbslöh Polska Sp. z o.o.

Klaudia Sobieska i Tomasz Szymaniak z firmy PB Technik Sp. z o.o.

Robert Bitner i Magdalena Zomkowska z ALANTYS Technology

Dr Georg Hetzendorf i Daniel Krause z firmy Coilcraft

Arkadiusz Rataj, konsultant z OpenJar i Nour Labiedh z firmy CalcuQuote

Pavel Penkin z firmy European Portwell Technology B.V.

Emilia Cipiszewska i Agnieszka Jobda z firmy Printor Sp. z o.o.

Aneta Kuć z firmy Arrow Electronics i Jakub Kołodziejczyk z Littelfuse

Marcin Kowal, Marek Szybczyński, Petr Kuchynka, Rafał Łaskarzewski, Igor Ginzburg, Katarzyna Chmura z firmy Arrow Electronics

Albert Kobyłecki, Raphael Kallus i Jaroslav Horak z firmy KYOCERA AVX Components Ltd

Tomasz Soldat z firmy Riverdi, Andrzej Moczulski z SoMLabs i Jakub Kulas z iSMA Controlli

Julia Barańska i Anna Zarębska z firmy Unidruk

Kacper Gugała i Mariusz Staniak z firmy DACPOL Sp. z o.o.

Wojciech Krzaczyński z firmy Rochester Electronics

Cezary Krupa, Michael Sosnowski i Bartłomiej Jastrzębski z firmy SCHURTER Electronics Sp. z o.o.

Marcin Sawicki, Paweł Zientarski i Wiktor Jędrzejak z firmy Phoenix Contact Sp. z o.o.

Marcin Borys, Karol Paczkowski, Joanna Majcherek i Aleksandra Marek z firmy SEM-Electronics

Jacek Matasz z firmy PANDUIT

Katarzyna Słowińska i Anna Mierzwicka-Bubiec z firmy WH Technologies

Piotr Sirek, Dorota Łozowska i Małgorzata Iwińska z firmy WM Eltar

David Martin, Yung-Jie Pi, Jan Majdziński, Patryk Bąk, Alexandra Drozdek, Bartłomiej Adamik, Sławomir Przewoźniak i Marcin Bławat z firmy Würth Electronics

Krystian Śląski i Piotr Gołosz z firmy LENZ

Piotr Kosydor z firmy Tespol i Maciej Hołubowicz z firmy Tektronix

Norbert Wojtaś z TE Connectivity

Sebastian Wasilewski z firmy Transfer Multisort Elektronik

Rafał Jabłoński i Michał Sokół z firmy Nordes

Pracuje jako redaktor naczelna portalu Mikrokontroler.pl; opracowuje teksty, przeprowadza wywiady, nagrywa i montuje krótkie filmowe relacje z wydarzeń i targów oraz z wypowiedziami osób pracujących nad interesującymi projektami. Do jej zadań należy również ustalanie szczegółów dotyczących współpracy medialnej i kampanii promocyjnych, a także pozyskiwanie artykułów technicznych i tekstów zewnętrznych autorów z branży elektronicznej, którzy chcieliby się w ciekawy sposób wypowiedzieć.