LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Aktualności

Marketing i komercjalizacja innowacji tematem MINIB Forum 2025 w Łukasiewicz – ILOT

6-7 listopada 2025 r. w Warszawie odbędzie się 14. Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB Forum 2025). Organizatorem wydarzenia jest Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa. Forum gromadzi ekspertów z uczelni, instytutów badawczych, przemysłu oraz administracji publicznej.

Wydarzenie będzie się koncentrować na marketingu nauki, komercjalizacji i budowaniu innowacji na rzecz bezpieczeństwa.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Pozyskanie wiedzy na temat roli innowacji w budowaniu bezpieczeństwa

Forum jest miejscem spotkań z naukowcami i praktykami z Europy, którzy będą dzielić się wiedzą w zakresie identyfikowania i wdrażania innowacji na rzecz bezpieczeństwa kraju i jego obywateli. To okazja do poznania aktualnych trendów, nowych narzędzi, a tym samym pogłębienia wiedzy w zakresie marketingu osiągnięć naukowych i organizacji badawczych z obszaru bezpieczeństwa i obronności.

  • Nawiązywanie i budowanie relacji biznesowych

Forum jest wydarzeniem, które integruje środowiska – w czasie dwudniowego wydarzenia swoim doświadczeniem dzielą się przedstawiciele czołowych korporacji, administracji publicznej, środowiska naukowego i akademickiego. To przestrzeń do inspirowania się i nawiązywania nowych kontaktów biznesowych czy wzmacniania dotychczasowych relacji.

  • Dostęp do najlepszych praktyk rynkowych

Program Forum obejmuje zarówno panele dyskusyjne z udziałem ekspertów w dziedzinie nowych trendów w zakresie marketingu organizacji biznesowych i naukowych, jak również osób odpowiedzialnych za tworzenie i wdrażanie innowacji, w tym ich komercjalizację. To okazja do poznania najlepszych praktyk rynkowych tzw. case study.

  • Możliwość opublikowania artykułu w czasopiśmie naukowym „Marketing of Scientific and Research Organizations” (Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych)

Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB) to otwarta platforma wymiany wiedzy na temat komercjalizacji wyników badań naukowych, transferu wiedzy i technologii oraz marketingu instytucji badawczych w Polsce, Europie i na świecie. Za artykuły naukowe publikowane na łamach czasopisma przyznawane jest 40 pkt. do dorobku naukowego.

Wybrane artykuły (badawcze, przeglądowe lub case studies) zostaną zaprezentowane w sesji referatów podczas Międzynarodowego Forum MINIB w dniach 6-7 listopada 2025 r. w Warszawie w Instytucie Lotnictwa. Więcej informacji.

Przestrzeń do wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji

Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych, stanowi przestrzeń do wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji zespołów marketingu, komunikacji i komercjalizacji reprezentowanych przez uczelnie wyższe, instytucje badawcze, środowisko naukowe oraz biznesowe.

Prelegenci postarają się udzielić odpowiedzi na pytania:

  • Jak budować nasze wspólne bezpieczeństwo?
  • Jak skutecznie wdrażać technologie i odpowiadać na potrzeby sektora obronnego?

Podczas dwóch dni forum odbędą się panele dyskusyjne, sesja referatowa oraz prezentacje dobrych praktyk rynkowych.

Planowane tematy konferencji:

  • Rola innowacji w budowie bezpieczeństwa.
  • Jak promować innowacje dla bezpieczeństwa?
  • Kluczowe czynniki sukcesu wdrażania innowacji dla bezpieczeństwa.
  • Dobre praktyki komercjalizacji nowych technologii.
  • Czy małe spółki mogę skutecznie funkcjonować z sektorem obronnym?

Eksperci nauki, biznesu i sektora obronnego

W Forum udział wezmą eksperci reprezentujący zarówno środowisko akademickie, instytucje badawcze, jak i sektor obronny, łącząc te perspektywy w dyskusji o innowacjach i bezpieczeństwie. Wydarzenie odbędzie się stacjonarnie w języku polskim i angielskim.

W panelu poświęconym komercjalizacji innowacji dla obronności wystąpią:

  • prof. Joanna Cygler (SGH / Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa),
  • płk rez. dr hab. inż. Józef Wrona (Łukasiewicz – PIAP),
  • dr inż. Bogusława Gradzik (Centrum Transferu Technologii Wojskowej Akademia Techniczna w Warszawie),
  • prof. dr hab. inż. Andrzej Żyluk (Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych)
  • Jacek Romanowicz (Departament Innowacyjności i Komunikacji Urzędu Patentowego RP).

W części dotyczącej współpracy małych firm z sektorem obronnym uczestnicy wysłuchają:

  • Pawła Hurasa (Departament Rozwoju Innowacji, PFR – moderator),
  • Bartosza Józefowskiego (Krakowski Park Technologiczny),
  • prof. dr hab. Sylwię Sysko‑Romańczuk (Zakład Systemów Inteligentnych, Politechnika Warszawska)
  • dr. inż. Marcina Bączyka (Politechnika Warszawska).

W trakcie sesji case studies wezmą udział:

  • Agnieszka Wilczyńska Strawa (Akademia Sztuki Wojennej),
  • Sylwia Kuligowska (SCOPE Public Relations),
  • Piotr Zimolzak (SW Research),
  • Agnieszka Rapcewicz (adwokat, członkini IAPP)
  • Joanna Wieczorek (Baltic Power Sp. z o.o.),

Prelegenci zaprezentują strategie marketingowe i narzędzia w obszarze innowacji dla bezpieczeństwa.

Udział w wydarzeniu jest płatny.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli:

  • Marcin Kulasek – Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
  • Ministerstwo Obrony Narodowej,
  • Ministerstwo Cyfryzacji,
  • Prezes Centrum Łukasiewicz,
  • NASK,
  • NCBR,
  • Urząd Patentowy RP,
  • Rada Główna Instytutów Badawczych

Patronat merytoryczny: Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.

Patronat medialny: Marketing przy kawie oraz Marketing i rynek.

Źródło: Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa

Polski portal branżowy dedykowany zagadnieniom elektroniki. Przeznaczony jest dla inżynierów i konstruktorów, projektantów hardware i programistów oraz dla studentów uczelni technicznych i miłośników elektroniki. Zaglądają tu właściciele startupów, dyrektorzy działów R&D, zarządzający średniego szczebla i prezesi dużych przedsiębiorstw. Oprócz artykułów technicznych, czytelnik znajdzie tu porady i pełne kursy przedmiotowe, informacje o trendach w elektronice, a także oferty pracy. Przeczyta wywiady, przejrzy aktualności z branży w kraju i na świecie oraz zadeklaruje swój udział w wydarzeniach, szkoleniach i konferencjach. Mikrokontroler.pl pełni również rolę patrona medialnego imprez targowych, konkursów, hackathonów i seminariów. Zapraszamy do współpracy!