onsemi dostarczy system zasilania do pojazdów elektrycznych nowej generacji Grupy Volkswagen
Firma będzie głównym dostawcą w pełni zoptymalizowanego rozwiązania systemu zasilania opartego na platformie najnowszej generacji EliteSiC M3e.
Aktualności
- onsemi i Volkswagen Group podpisują wieloletnią umowę na dostawę rozwiązań dla linii pojazdów kilku marek
- onsemi dostarczy pełen stos technologii węglika krzemu w ramach zintegrowanego rozwiązania modułowego, które może być skalowane na wszystkich platformach zasilania.
- Grupa Volkswagen skorzysta na planach onsemi dotyczących rozszerzenia produkcji w Europie, która stworzy kompleksowy zakład produkcyjny dla systemu falownika trakcyjnego.
Umowa onsemi z Grupą Volkswagen
onsemi ogłosiła, że podpisała wieloletnią umowę z Volkswagen Group. Na jej podstawie ma być głównym dostawcą kompletnego rozwiązania skrzynki zasilającej, jako części falownika trakcyjnego nowej generacji dla platformy Scalable Systems Platform (SSP). Rozwiązanie obejmuje technologie oparte na węgliku krzemu w zintegrowanym module. Może on być skalowany na wszystkich poziomach mocy – od falowników trakcyjnych dużej mocy do falowników trakcyjnych małej mocy. Dzięki temu uzyskuje się kompatybilność ze wszystkimi kategoriami pojazdów.
– Oferując kompletne rozwiązanie systemu zasilania, które obejmuje cały podzespół zasilania, zapewniamy Grupie Volkswagen pojedynczą, uproszczoną, modułową i skalowalną platformę, która maksymalizuje wydajność i osiągi ich pojazdów – powiedział Hassane El-Khoury, prezes i dyrektor generalny onsemi. – To nowe podejście pozwala na dostosowanie zapotrzebowania na moc i dodanie funkcji dla różnych pojazdów bez uszczerbku dla wydajności, a wszystko to przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
Oparte na tranzystorach MOSFET EliteSiC M3e, unikatowe rozwiązanie power box firmy onsemi może obsłużyć większą moc w mniejszej obudowie, co znacznie zmniejsza straty energii. Włączenie trzech zintegrowanych modułów półmostkowych zamontowanych na kanale chłodzącym dodatkowo poprawi wydajność systemu, zapewniając efektywne zarządzanie ciepłem z półprzewodnika do obudowy chłodziwa. Prowadzi to do lepszej wydajności i kontroli ciepła oraz zwiększonej wydajności, umożliwiając pojazdom elektrycznym dalszą jazdę na jednym ładowaniu. Korzystając z tego zintegrowanego rozwiązania, Grupa Volkswagen będzie mogła łatwo przejść na przyszłe platformy oparte na EliteSiC i pozostać w czołówce innowacji w dziedzinie pojazdów elektrycznych.
Grupa Volkswagen skorzysta również z planowanej inwestycji onsemi w celu rozszerzenia produkcji węglika krzemu w Czechach. Inwestycja ta stworzy kompleksowy zakład produkcyjny w Europie dla systemu zasilania falowników trakcyjnych. Bliskość zakładu onsemi wzmocniłaby łańcuch dostaw Grupy Volkswagen, jednocześnie poprawiając logistykę i umożliwiając szybszą integrację z procesem produkcyjnym.
Źródło: materiały prasowe