Producent elektroniki z Hong Kongu otwiera zakład pod Wrocławiem. To przykład nearshoringu
Spółka z Hong Kongu produkująca sprzęt elektroniczny otwiera swój pierwszy w Polsce zakład na terenie Prologis Park Wrocław. Dla Wrocławia i aglomeracji to nowe miejsca pracy i przykład nearshoringu – gdzie firmy decydują się na przeniesienie produkcji z Azji do Europy.
Producent sprzętu elektronicznego, należący do większej grupy kapitałowej z siedzibą w Hong Kongu, wynajął blisko 11000 m2 powierzchni produkcyjnej w Prologis Park Wrocław V. Otworzy tu swoją pierwszą fabrykę w Polsce. Powstaną nowe miejsca pracy, jednak na razie nie znamy szczegółów inwestycji
– Współpraca z tym najemcą to dla nas powód do ogromnej satysfakcji. Cieszymy się, że firma wybrała nasz obiekt do ulokowania swojego pierwszego zakładu w Polsce. Nasza oferta, w połączeniu ze strategicznym ulokowaniem parków logistycznych Prologis w pobliżu infrastruktury transportowej, zachęcają liderów różnych branż do współpracy właśnie z nami – powiedział Marcin Kruszewski, Leasing and Customer Experience Manager w Prologis.
Zakład produkcyjny w Prologis Park Wrocław V liczy blisko 9900 m2 powierzchni przemysłowej i ok. 1000 m2 powierzchni biurowej.
Dlaczego inwestorzy przenosząc produkcję z Azjii do Europy wybierają Wrocław?
– Naszemu klientowi zależało na wyborze inwestycji gwarantującej dogodne połączenie z Niemcami i krajami Europy Zachodniej. Kluczowa była też oferta samego Wrocławia. To miasto z bardzo silną marką w ocenie zagranicznych inwestorów, którzy cenią tę aglomerację między innymi ze względu na zasobny rynek pracy. Warto też podkreślić, że fakt otwarcia nowej fabryki w tej lokalizacji to namacalny przykład nearshoringu – firmy decydują się na przeniesienie produkcji z Azji do Europy, bo to przybliża je do docelowych rynków zbytu i końcowego konsumenta, a także przekłada się na większe bezpieczeństwo łańcuchów dostaw – tłumaczy Łukasz Osiewacz, negocjator w Dziale Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych, Cushman & Wakefield.
– Dodatkowo, w strategiach biznesowych coraz istotniejsze stają cele ESG i konieczność redukowania śladu węglowego. Te organizacje, które nie będą wdrażać zrównoważonych praktyk, mogą być z czasem narażone na utratę klientów korporacyjnych i negatywny sentyment wśród różnych grup konsumentów – dodaje Damian Kołata, partner, Head of Industrial & Logistics/E-Commerce CEE, Cushman & Wakefield.
Źródło: wroclaw.pl