Marketing i komercjalizacja innowacji tematem MINIB Forum 2025 w Łukasiewicz – ILOT
6-7 listopada 2025 r. w Warszawie odbędzie się 14. Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB Forum 2025). Organizatorem wydarzenia jest Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa. Forum gromadzi ekspertów z uczelni, instytutów badawczych, przemysłu oraz administracji publicznej.

Wydarzenie będzie się koncentrować na marketingu nauki, komercjalizacji i budowaniu innowacji na rzecz bezpieczeństwa.
Dlaczego warto wziąć udział?
- Pozyskanie wiedzy na temat roli innowacji w budowaniu bezpieczeństwa
Forum jest miejscem spotkań z naukowcami i praktykami z Europy, którzy będą dzielić się wiedzą w zakresie identyfikowania i wdrażania innowacji na rzecz bezpieczeństwa kraju i jego obywateli. To okazja do poznania aktualnych trendów, nowych narzędzi, a tym samym pogłębienia wiedzy w zakresie marketingu osiągnięć naukowych i organizacji badawczych z obszaru bezpieczeństwa i obronności.
- Nawiązywanie i budowanie relacji biznesowych
Forum jest wydarzeniem, które integruje środowiska – w czasie dwudniowego wydarzenia swoim doświadczeniem dzielą się przedstawiciele czołowych korporacji, administracji publicznej, środowiska naukowego i akademickiego. To przestrzeń do inspirowania się i nawiązywania nowych kontaktów biznesowych czy wzmacniania dotychczasowych relacji.
- Dostęp do najlepszych praktyk rynkowych
Program Forum obejmuje zarówno panele dyskusyjne z udziałem ekspertów w dziedzinie nowych trendów w zakresie marketingu organizacji biznesowych i naukowych, jak również osób odpowiedzialnych za tworzenie i wdrażanie innowacji, w tym ich komercjalizację. To okazja do poznania najlepszych praktyk rynkowych tzw. case study.
- Możliwość opublikowania artykułu w czasopiśmie naukowym „Marketing of Scientific and Research Organizations” (Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych)
Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB) to otwarta platforma wymiany wiedzy na temat komercjalizacji wyników badań naukowych, transferu wiedzy i technologii oraz marketingu instytucji badawczych w Polsce, Europie i na świecie. Za artykuły naukowe publikowane na łamach czasopisma przyznawane jest 40 pkt. do dorobku naukowego.
Wybrane artykuły (badawcze, przeglądowe lub case studies) zostaną zaprezentowane w sesji referatów podczas Międzynarodowego Forum MINIB w dniach 6-7 listopada 2025 r. w Warszawie w Instytucie Lotnictwa. Więcej informacji.
Przestrzeń do wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji
Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych, stanowi przestrzeń do wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji zespołów marketingu, komunikacji i komercjalizacji reprezentowanych przez uczelnie wyższe, instytucje badawcze, środowisko naukowe oraz biznesowe.
Prelegenci postarają się udzielić odpowiedzi na pytania:
- Jak budować nasze wspólne bezpieczeństwo?
- Jak skutecznie wdrażać technologie i odpowiadać na potrzeby sektora obronnego?
Podczas dwóch dni forum odbędą się panele dyskusyjne, sesja referatowa oraz prezentacje dobrych praktyk rynkowych.
Planowane tematy konferencji:
- Rola innowacji w budowie bezpieczeństwa.
- Jak promować innowacje dla bezpieczeństwa?
- Kluczowe czynniki sukcesu wdrażania innowacji dla bezpieczeństwa.
- Dobre praktyki komercjalizacji nowych technologii.
- Czy małe spółki mogę skutecznie funkcjonować z sektorem obronnym?
Eksperci nauki, biznesu i sektora obronnego
W Forum udział wezmą eksperci reprezentujący zarówno środowisko akademickie, instytucje badawcze, jak i sektor obronny, łącząc te perspektywy w dyskusji o innowacjach i bezpieczeństwie. Wydarzenie odbędzie się stacjonarnie w języku polskim i angielskim.
W panelu poświęconym komercjalizacji innowacji dla obronności wystąpią:
- prof. Joanna Cygler (SGH / Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa),
- płk rez. dr hab. inż. Józef Wrona (Łukasiewicz – PIAP),
- dr inż. Bogusława Gradzik (Centrum Transferu Technologii Wojskowej Akademia Techniczna w Warszawie),
- prof. dr hab. inż. Andrzej Żyluk (Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych)
- Jacek Romanowicz (Departament Innowacyjności i Komunikacji Urzędu Patentowego RP).
W części dotyczącej współpracy małych firm z sektorem obronnym uczestnicy wysłuchają:
- Pawła Hurasa (Departament Rozwoju Innowacji, PFR – moderator),
- Bartosza Józefowskiego (Krakowski Park Technologiczny),
- prof. dr hab. Sylwię Sysko‑Romańczuk (Zakład Systemów Inteligentnych, Politechnika Warszawska)
- dr. inż. Marcina Bączyka (Politechnika Warszawska).
W trakcie sesji case studies wezmą udział:
- Agnieszka Wilczyńska Strawa (Akademia Sztuki Wojennej),
- Sylwia Kuligowska (SCOPE Public Relations),
- Piotr Zimolzak (SW Research),
- Agnieszka Rapcewicz (adwokat, członkini IAPP)
- Joanna Wieczorek (Baltic Power Sp. z o.o.),
Prelegenci zaprezentują strategie marketingowe i narzędzia w obszarze innowacji dla bezpieczeństwa.
Udział w wydarzeniu jest płatny.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli:
- Marcin Kulasek – Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
- Ministerstwo Obrony Narodowej,
- Ministerstwo Cyfryzacji,
- Prezes Centrum Łukasiewicz,
- NASK,
- NCBR,
- Urząd Patentowy RP,
- Rada Główna Instytutów Badawczych
Patronat merytoryczny: Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.
Patronat medialny: Marketing przy kawie oraz Marketing i rynek.
Źródło: Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa

Łukasiewicz nowym partnerem w Joint Research Centre – JRC
Łukasiewicz – ILOT ogłasza nabór na koncepcje eksperymentów w ramach lotu suborbitalnego rakiety PERUN
Polscy inżynierowie budują kosmiczne laboratorium 



