Nowa wersja firmware dla GPS firmy u-blox
To „uczące się” rozwiązanie może być praktyczne w zastosowaniach M2M, w których urządzenia są wielokrotnie używane na konkretnych obszarach. Dobrymi przykładami są: flota taksówek w mieście oraz zestaw kontenerów i palet przemieszczanych między magazynami. W takich przypadkach unikatową bazę użytecznych danych można wygenerować szybko i usługa może wiarygodnie podawać położenie użytkownikowi.
Poniższa lista wyczerpuje możliwości połączenia danych pozycyjnych z sieci komórkowej i satelitów GPS (lokalizacji hybrydowej) dające efekty lepsze niż sama technologia GPS:
- jakość określania położenia może być poprawiona i rozszerzona na obszary, w których sygnały satelitów GPS są w 100% zablokowane, szczególnie wnętrza budynków.
- możliwe jest wyeliminowanie sytuacji, w których nie da się zupełnie ustalić położenia, poprzez podanie przynajmniej przybliżonej lokalizacji wszędzie tam, gdzie jest pokrycie sieci komórkowej.
- celowe zakłócanie sygnałów GPS można obejść, poprawiając skuteczność systemów antykradzieżowych.
Rys. 4. Moduł 2G LEON z systemem CellLocate™.
Niższe zużycie energii
Zaimplementowany został nowy tryb oszczędzania energii, w którym pobór prądu jest mniejszy o ponad 35%. Tryb ten zapewnia automatyczne zarządzanie poborem energii, które daje najlepszy dla danego zastosowania kompromis między zużyciem energii a wydajnością. Funkcja ta pozwala na samodzielne, inteligentne odłączenie obwodów RF i/lub niskiej częstotliwości z możliwością automatycznego wybudzenia.
Pozwala to na zoptymalizowaną pracę w systemach, które są krytyczne jeśli chodzi o zapotrzebowanie na energię, np. niewielkie urządzenia elektroniki konsumenckiej trzymane w dłoni zasilane z małych baterii, które wymagają tylko okresowej łączności z systemem GPS. Na drugim biegunie są tu urządzenia zasilane z alternatora samochodu, które nie muszą być aż tak energooszczędne.
Zaawansowane samodzielne zliczanie nawigacyjne dla pojazdów
Należący do rodziny u-blox 6 moduł GPS LEA-6R jest wyposażona w funkcję Automotive Dead Reckoning (ADR). Ten mechanizm lokalizacji, opracowany przez u-blox, jest oparty o ostatnią znaną pozycję. Czujniki pojazdu przekazują informację o tym jak daleko i w jakim kierunku się on przemieścił wprost do odbiornika GPS. Dane te, razem z pozycją z GPS są przetwarzane, dając w efekcie 100% pokrycia i bardzo dokładne, ciągłe określenie pozycji, nawet w niesprzyjających warunkach (np. „kanionach miejskich”) lub przy braku sygnału GPS (np. w tunelach i garażach).
ADR przyjmuje dane z czujników różnych rodzajów. Klasyczny zestaw, nazwany Gyroscope plus Wheel Tick (GWT), zawiera żyroskop zapewniający informację o kierunku oraz czujnik obrotów koła, dający informację o prędkości. Alternatywnym rozwiązaniem jest określenie kursu różnicowo w oparciu o informacje z pary lub nawet wszystkich czterech kół, co jest nazywane Differential Wheel Tick (DWT). Jest to rozwiązanie nieco gorsze niż GWT, ale jego istotną zaletą jest oszczędność kosztów żyroskopu.

Technologie End of Life i bezpieczeństwo sieci – wyzwania Europy związane z tzw. długiem technologicznym
Najczęstsze błędy firm przy wyborze dostawcy energii i jak ich uniknąć
Fotorezystor, czyli czujnik światła dwojakiego działania. Przykład innowacji w automatyce i elektronice możliwej dzięki technologii fotooporników 



