[CZĘŚĆ 1] STM32Butterfly2: Tetris na STM32 – wprowadzenie do mechanizmu gry

Kompletna funkcja będzie zatem wyglądała tak:

Kolejna nowa zmienna linie zlicza ilość ułożonych przez gracza linii poziomych, należy ją zadeklarować tak samo jak zmienną punkty.
Napisaliśmy wszystkie funkcje potrzebne podczas opuszczania klocka, więc czas na samą funcję KlocekDol:

Dzięki temu, że rozbiliśmy poszczególne czynności na odrębne kawałki kodu, cały program staje się bardzo czytelny i łatwo nam będzie w przyszłości dokonywać w nim zmian. Zapewne każdy z czytelników będzie chciał zmodyfikować grę po swojemu, dlatego starałem się pisać ją jak najprzejrzyściej, a zarazem „rozwojowo”.
Mamy więc komplet funkcji odpowiedzialnych za mechanikę gry, natomiast brakuje istotnego elementu jakim jest interfejs użytkownika – jak go przygotować pokażemy w kolejnym artykule.
Rafał Kędzierski

Do pobrania

O autorze