LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
SoM / SBC

Pierwsze kroki z Raspberry Pi: RPi jako emulator konsoli Playstation i RetroPie

Najbardziej optymalnym wyborem  jest opcja binaries-based installation, która umieści w pamięci Raspberry Pi jedynie pliki wykonywalne bez pobierania kodów źródłowych. Po zatwierdzeniu decyzji i kilku minutowej konfiguracji użytkownik zostanie poinformowany o zakończeniu całego procesu:

Rys. 2. RetroPie – ekran zakończonej instalacji

Rys. 2. RetroPie – ekran zakończonej instalacji

 

Jeżeli zainstalowaliśmy RetroPie w domyślne lokalizacji (katalog domowy), wszystkie ROM-y należy umieścić w katalogu /home/pi/RetroPie/roms i posortować według typu emulowanej maszyny. Aby ROM był prawidłowo wykrywany przez emulator, plik musi posiadać rozszerzenie nadane według poniższej konwencji:

Emulowana konsola

Rozszerzenie pliku ROM

Atari 2600

*.bin

Game Boy Advance

*.gba

Game Boy Color

*.gbc

Game Gear

*.gg

MAME

*.zip

Megadive/Genesis

*.smd *.md

NES

*.nes

PC Engine/TurboGrafx 16

*.pce

Sony PlayStation

*.img

SNES

*.smc

 

Jedyną niedogodnością stawianą przez RetroPie jest konieczność zamknięcia sesji X, przed uruchomieniem emulatorów. W środowisku LXDE możemy wylogować się z sesji X wybierając czerwony symbol zasilania umieszczony w prawym dolnym rogu ekranu:

Rys. 3. Zamknięcie sesji X w środowisku LXDE

Rys. 3. Zamknięcie sesji X w środowisku LXDE

 

Po przejściu do wiersza poleceń uruchamiamy RetroPie poleceniem:

emulationstation

Rys. 4. Super Mario Bros oraz Duck Tales uruchomione na emulatorze RetroPie (konsola NES)

Rys. 4. Super Mario Bros oraz Duck Tales uruchomione na emulatorze RetroPie (konsola NES)

 

Rys. 5. Harvest Moon oraz Zelda III uruchomione na emulatorze RetroPie (konsola SNES)

Rys. 5. Harvest Moon oraz Zelda III uruchomione na emulatorze RetroPie (konsola SNES)

Łukasz Skalski - absolwent Politechniki Gdańskiej, miłośnik FLOSS, autor książki "Linux. Podstawy i aplikacje dla systemów embedded" oraz szeregu artykułów dotyczących programowania systemów wbudowanych. Zawodowo związany z firmą Samsung. Wszystkie wolne chwile poświęca projektowaniu i programowaniu urządzeń wyposażonych w mikroprocesory 8-/16- i 32-bitowe. Szczególnym zainteresowaniem obejmuje tematykę systemu Linux w aplikacjach na urządzenia embedded.