Kompas cyfrowy na STM32 i MAG3110
Za pomocą funkcji trygonometrycznych obliczane są współrzędne punktu końca wirtualnej linii która ma swój początek na środku ekranu. Współrzędne te zmieniają się w zależności od kąta obrazującego kierunek geograficzny, dzięki takiemu rozwiązaniu mamy w zależności od kąta ruch punktu po okręgu o określonej średnicy. Skoro zmienna „k” oznacza nam położenie południa to k+180 da nam północ itd. Wyjaśnienia wymaga zmienna declinationAngle , która jest wyznaczona za pomocą strony http://magnetic-declination.com/ oraz przekształcona na radiany (kalkulator jest dostępny pod adresem) i oznacza ona deklinację magnetyczną.
Ponieważ do realizacji kompasu elektronicznego został użyty sam magnetometr występuje prawdopodobieństwo, że kąt będzie się gwałtownie zmieniał w pewnym przedziale, a to oznacza drganie liter obrazujących kierunki świata na ekranie.
Na „odreagowanie” potencjalnych problemów została stworzona rozrywkowa funkcja rysująca losowe figury, służąca tylko i wyłącznie rozrywce i nie ma nic wspólnego z kompasem prócz tego że także wykorzystuje obliczenia trygonometryczne:
void Opcja_Krzywe(void) { float stopien = (2 * 3.1415926) / 360; unsigned short kata=0,katb=0,katc=0; unsigned char a=0,b=0,c=0; volatile int xl1,yl1,xl2,yl2,xl3,yl3; volatile signed char seta,setb,setc; unsigned int kolor; extern volatile unsigned char losowo; unsigned char Efekt[12] = {"\0"}; TFTN_Clear(0x000); //Losowe wartości kilku zmiennych (losowa pierwsza figura) seta=abs((rand()+losowo)%10+1); setb=abs((rand()+losowo)%10+1); setc=abs((rand()+losowo)%10+1); //Wyjscie do menu glownego przez JOY_DOWN while(GPIO_ReadInputDataBit(JOY_SW_PORT, JOY_DOWN)) { a++; b++; c++; if (a==seta) { xl1 = (int)(66 + 20 * sin(stopien*kata)); yl1 = (int)(66 + 20 * cos(stopien*kata)); a=0; kata++; if(kata==359) kata=0; } if(b==setb) { xl2 = (int)(xl1 + 20 * sin(stopien*katb)); yl2 = (int)(yl1 + 20 * cos(stopien*katb)); b=0; katb++; if(katb==359) katb=0; } if(c==setc) { xl3 = (int)(xl2 + 20 * sin(stopien*katc)); yl3 = (int)(yl2 + 20 * cos(stopien*katc)); c=0; katc++; if(katc==359) katc=0; } //Zmiaana koloru w zalerznosci od figury kolor=((15-seta)<
Tak naprawdę to są trzy proste o jednakowej długości połączone do siebie szeregowo, z czego pierwsza z nich ma stały punkt zaczepu tj. środek ekrany a jej koniec jest początkiem następnej prostej itd. z czego ostatnia linia swoim końcem rysuje pewne krzywe, które są zobrazowane na TFT. Każda z części tej 3-odcinkowej prostej obraca się z pewną losową prędkością względem swojego początku, co daje ciekawy efekt graficzny. Dodatkowo kreślone figury zmieniają swój kolor w zależności od ich kształtu, a informacje na temat prędkości są wyświetlone na ekranie.