NXP prezentuje procesory radarowe trzeciej generacji do autonomicznej jazdy na poziomie 2+ do 4
Firma NXP Semiconductors zaprezentowała nowe procesory radarów obrazujących S32R47 w technologii 16 nm FinFET. Trzecia generacja takich procesorów zapewnia nawet dwukrotnie większą moc obliczeniową w porównaniu z generacją poprzednią, przy jednoczesnej poprawie kosztów systemu i wydajności energetycznej. W połączeniu z nadajnikami-odbiornikami radarowymi NXP mmWave, zarządzaniem energią i rozwiązaniami sieciowymi w pojazdach, rodzina S32R47 spełnia wymagania bezpieczeństwa funkcjonalnego ASIL ISO 26262 ASIL B (D) i przygotowuje przemysł motoryzacyjny do nowych poziomów jazdy autonomicznej.
Według raportu Yole Intelligence Status of the Radar Industry 2024, do 2029 roku około 40% pojazdów wjeżdżających na drogi będzie samochodami osobowymi z poziomem automatyzacji jazdy 2+ (L2+)/poziomem 3 (L3), a także rosnącą liczbą pojazdów z poziomem 4 (L4). Aby obsłużyć szybko rozwijający się rynek jazdy autonomicznej dla pojazdów SDV, producenci OEM i dostawcy tier 1 muszą poprawić wydajność radaru. Jest to niezbędne dla bezpiecznych, zaawansowanych funkcji autonomii, takich jak jazda pilotowana lub w pełni zautomatyzowane parkowanie.
– S32R47 może wydajnie przetwarzać co najmniej trzykrotnie więcej kanałów antenowych w czasie rzeczywistym niż dzisiejsze rozwiązania produkcyjne. Zapewnia to lepszą rozdzielczość, czułość i zakres dynamiki radaru obrazującego, co jest wymagane ze względu na trudne przypadki użycia jazdy autonomicznej, przy jednoczesnym spełnieniu rygorystycznych celów w zakresie mocy i kosztów systemu określonych przez producentów OEM dla produkcji seryjnej – powiedział Meindert van den Beld, Senior Vice President & General Manager, Radar & ADAS.
Radar obrazujący wykorzystuje bogatsze dane chmury punktów do bardziej szczegółowego modelowania środowiska. Jest to kluczowy czynnik dla systemów percepcji opartych na sztucznej inteligencji, które pozwalają na wspomaganą i autonomiczną jazdę w najtrudniejszych warunkach środowiskowych, takich jak złożone scenariusze miejskie.
S32R47 integruje wysokowydajny, wielordzeniowy system przetwarzania radarowego, umożliwiając uzyskanie gęstszej chmury punktów i ulepszonych algorytmów, które są niezbędne do realizacji systemów ADAS nowej generacji. Korzyścią jest lepszą separacja obiektów, zwiększona niezawodność wykrywania i dokładniejsza klasyfikacja obiektów, takich jak zagrożeni użytkownicy dróg lub zagubiony ładunek.
Radarowe rozwiązania obrazujące 3. generacji firmy NXP
Zbudowane w oparciu o know-how i sprawdzoną technologię dwóch poprzednich generacji, nowe rozwiązanie zapewnia do 2 razy większą wydajność przetwarzania w MPU radaru przy 38% mniejszej powierzchni układu scalonego. Obejmuje również obsługę AI/ML dla funkcji takich, jak ulepszone przetwarzanie kierunku nadejścia (DoA) i klasyfikacja obiektów
Rozwiązania NXP dla radarów obrazujących nowej generacji umożliwiają tworzenie nowych radarów obrazujących ze zoptymalizowanym zestawieniem materiałowym i zwiększoną skalowalnością pod względem kanałów antenowych i możliwości przetwarzania.
Rozwiązanie NXP osiąga porównywalną lub lepszą wydajność przy nawet 89% mniejszej liczbie kanałów antenowych niż rozwiązania alternatywne.
Źródło: informacje prasowe