Infineon opracował układy OptiMOS™ 80 V i 100 V oraz MOTIX™ przeznaczone do sterowania silnikami dla bezzałogowych statków powietrznych (UAV) firmy Reflex Drive
Reflex Drive, startup z Indii zajmujący się zaawansowanymi technologiami, wybrał urządzenia zasilające firmy Infineon Technologies do swoich rozwiązań sterowania silnikami nowej generacji dla bezzałogowych statków powietrznych (UAV). Dzięki zintegrowaniu układów OptiMOS™ 80 V i 100 V firmy Infineon, elektryczne regulatory prędkości (ESC) firmy Reflex Drive osiągają lepsze zarządzanie temperaturą i wyższą wydajność, umożliwiając uzyskanie dużej gęstości mocy przy niewielkich rozmiarach. Ponadto zastosowanie rozwiązania sterującego MOTIX™ IMD701 firmy Infineon, które łączy mikrokontroler XMC1404 z trójfazowym układem scalonym sterownika bramki MOTIX 6EDL7141, zapewnia kompaktowe, precyzyjne i niezawodne sterowanie silnikiem. Pozwala to na poprawę wydajności, większą niezawodność i dłuższy czas lotu bezzałogowych statków powietrznych.

Źródło: Infinenon
– Nasza współpraca z Reflex Drive stanowi ważny wkład w naszą strategię wejścia na rynek i obecność w Indiach. Nasz partner udowodnił swoje kompetencje, współpracując z wieloma klientami, którzy uzyskali certyfikaty lotnicze. Ponadto firma zaprezentowała swoje innowacyjne technologie oparte na systemach Infineon podczas ważnych międzynarodowych wydarzeń branżowych – mówi Nenad Belancic, globalny menedżer ds. zastosowań w dziedzinie robotyki i dronów w Infineon.
– Współpraca z Infineon doprowadziła do znaczących postępów w elektronice bezzałogowych statków powietrznych. Wierzymy, że drony mają potencjał, aby zmienić branże, od rolnictwa po logistykę, a dzięki urządzeniom Infineon możemy pomóc w napędzaniu tej transformacji – mówi Amrit Singh, założyciel Reflex Drive.
Sterowniki FOC (field-oriented control) ESC firmy Reflex Drive zapewniają lepszą wydajność silnika i precyzyjne sterowanie, a wysokowydajne silniki BLDC zostały zaprojektowane z myślą o zoptymalizowanej kontroli lotu i umożliwiają predykcyjną konserwację układów napędowych. Sterowniki ESC, ważące zaledwie 180 g, mające objętość 120 cm³, mogą dostarczać ciągłą moc wyjściową 3,8 kW (12S/48 V, 80 A ciągłe). Dzięki lekkiej konstrukcji, dużej mocy wyjściowej i stałej kontroli FOC – nawet w trudnych warunkach pogodowych – idealnie nadają się do silników o ciągu od 15 do 20 kg. Dlatego też są one szczególnie odpowiednie do zastosowań w dronach w dziedzinie technologii opryskiwania rolnego, rozsiewania nasion, logistyki na małą skalę i transportu towarów.
Źródło: informacje prasowe