Firma eSOL wykorzystuje pakiet Segger emCompress do skrócenia czasu aktualizacji modułów motoryzacyjnych
Firma eSOL, jeden z największych producentów systemów wbudowanych w Japonii, wykupiła licencję na pakiet Segger emCompress umożliwiający implementację algorytmów kompresji. Pakiet będzie wykorzystany w celu zapewnienia szybkiej aktualizacji oprogramowania w elektronicznych sterownikach silnika (ECU) dla klientów z branży automotive.

Pakiet emCompress pozwala znacznie skrócić czas aktualizacji dzięki kompresji danych dla wielu rodzajów aplikacji. Biblioteki zaprojektowano specjalnie dla systemów wbudowanych i są w stanie kompresować i dekompresować dane nawet na najmniejszych mikrokontrolerach. W aplikacjach motoryzacyjnych standardem jest stosowanie wolnych magistral komunikacyjnych, takich jak CAN. Aby przezwyciężyć ich ograniczenia, można ograniczyć ilość przesyłanych danych. Ponieważ jednak aktualizację oprogramowania należy przesłać w całości, logiczną opcją jest wtedy zastosowanie algorytmów kompresji.
Pakiet obsługuje algorytm LZMA, a także inne algorytmy (np. LZMA2) w celu przeprowadzenia bezstratnej kompresji danych. Typowy stopień kompresji dla plików z oprogramowaniem wynosi od 2 do 4, co pozwala na skrócenie czasu aktualizacji od 50% do 75%. Algorytm dekompresji obsługuje także pliki utworzone na komputerze PC za pomocą narzędzi „7-ZIP” lub „Lzip” wykorzystujących algorytm LZMA.
Więcej informacji o pakiecie emCompress na stronie https://www.segger.com/products/compression/emcompress/


Walter Mayer nowym wiceprezesem ds. sprzedaży produktów pasywnych w Codico
Wielomiliardowy rynek na styku technologii materiałowej oraz kwantowej
TDK wprowadza odporne na wibracje hybrydowe kondensatory elektrolityczne z polimerem – do zastosowań w przemyśle i motoryzacji 




