Implementacja dotykowej wersji „Snake” na STM32F4DISCOVERY

Zestaw testowy STM32F4DISCOVERY jest jednym z najtańszych zestawów startowych z mikrokontrolerem z rodziny STM32F4 (rdzeń ARM Cortex-M4). W artykule przedstawiamy efektowną aplikację tego zestawu – konsolkę do gry „Snake”, w której ruchem węża użytkownik steruje za pośrednictwem ekranu dotykowego zamontowanego na wyświetlaczu LCD-TFT.

 

Implementacja dotykowej wersji „Snake” na STM32F4DISCOVERY

 

Implementacja gry została przygotowana dla zestawu STM32F4DISCOVERY zamontowanego na płytce bazowej DM-STF4BB (DevKit407), do której dołączono moduł kolorowego wyświetlacza DM-LCD35RT z naklejonym rezystancyjnym panelem dotykowym (fotografia 1).

 

Fot. 1. Wygląd zestawu testowego z STM32F4DISCOVERY, płytką bazową DM-STF4BB i wyświetlaczem DM-LCD35RT

Fot. 1. Wygląd zestawu testowego z STM32F4DISCOVERY, płytką bazową DM-STF4BB i wyświetlaczem DM-LCD35RT

 

Mikrokontroler STM32F407VGT6 komunikuje się z wyświetlaczem poprzez 16-bitowy interfejs równoległy FSMC. Panel dotykowy wyświetlacza jest obsługiwany przez kontroler STMPE811QTR połączony interfejsem I2C, natomiast interfejs kart microSD bazuje na komunikacji jednobitowej. Płytka bazowa DM-STF4BB ma specjalnie wyprowadzone złącze do podłączenia modułu wyświetlacza LCD, dzięki czemu przygotowanie sprzętu sprowadziło się do połączenia wszystkich trzech płytek razem oraz podłączenia zasilania (przewód USB służący również do programowania zestawu).

 

Rys. 2. Schemat dołączenia modułu wyświetlacza LCD do mikrokontrolera w zestawie STM32F4DISCOVERY

Rys. 2. Schemat dołączenia modułu wyświetlacza LCD do mikrokontrolera w zestawie STM32F4DISCOVERY

 

Do złącza modułu wyświetlacza dołączone zostały również sygnały magistrali I2C (SDA1, SCL1) służące do komunikacji z panelem dotykowym, który w celu przyspieszenia transmisji wykorzystuje DMA.

 

Rys. 3. Schemat podłączenia karty SD

Rys. 3. Schemat podłączenia karty SD

 

Do pobrania

O autorze