u-blox zapowiada najmniejszy przemysłowy moduł Bluetooth 5

Firma u-blox, specjalizująca się w technologiach bezprzewodowych i technologiach pozycjonowania, zapowiedziała nowy moduł Bluetooth 5 o nazwie ANNA-B1 do zastosowań w przemyśle. Jest to niezwykle kompaktowy moduł, który może pracować w przemysłowym zakresie temperatur. Znakomicie nadaje się do realizacji projektów o ograniczonych rozmiarach, które potrzebują szybkiej łączności Bluetooth. Moduł ANNA-B1 uzyskał certyfikaty pozwalające na natychmiastowe wykorzystanie go w określonych zastosowaniach.

Nowy moduł ANNA-B1 jest w istocie zminiaturyzowaną wersją popularnego na rynku moduł BLE u-blox NIBA-B1. Nowa wersja stanowi rozwiązanie typu SiP (System-in-Package) umieszczone w obudowie o wymiarach 6,5 x 6,5 x 1,2 mm.

ANA-B1 zawiera mikrokontroler z rdzeniem ARM Cortex-M4 i jednostką zmiennoprzecinkową, pamięcią Flash oraz RAM. Wersja „open CPU” daje pełen dostęp do mikrokontrolera zawartego w module, pozwalając na instalację własnych aplikacji. Alternatywą jest wykorzystanie przez projektantów zaprogramowanego fabrycznie kompletnego oprogramowania łączności u-blox, które pozwala szybko wprowadzić działający produkt na rynek. Oprogramowanie u-blox jest, w pełni przetestowane i certyfikowane, umożliwia obsługę wielu różnych systemów IoT. Zawiera ono klienta i serwer GATT, Serial Port Service, obsługę technologii NFC, jak też umożliwia jednoczesną pracę w roli urządzenia centralnego i peryferyjnego. Technologia NFC pozwala na łatwe parowanie z innymi urządzeniami Bluetooth Low Energy. Moduł ANNA-B1 zawiera wbudowaną antenę, a jednocześnie pozwala na podłączenie anteny zewnętrznej.

Typowe zastosowania modułu Bluetooth ANNA-B1 to nieduże urządzenia – elektronarzędzia, czujniki medyczne i przemysłowe, urządzenia ubieralne i punkty sprzedaży wymagające obsługi Bluetooth 5 – indywidualnej lub w ramach sieci o topologii siatki. Małe wymiary układy ANNA-B1 mogą być szczególnie ważne w przypadku urządzeń medycznych i sportowych oraz urządzeń telematycznych, np. monitorujących zachowanie kierowcy.

Próbki inżynieryjne modułu ANNA-B1 będą dostępne w drugim kwartale tego roku.

O autorze