NXP i Segger oferują bezpłatną bibliotekę graficzną dla mikrokontrolerów ARM firmy NXP


 


Firmy NXP Semiconductors oraz SEGGER Microcontroller ogłosiły, że biblioteka graficzna emWin będzie oferowana bezpłatnie dla mikrokontrolerów ARM firmy NXP. Opracowana przez SEGGER biblioteka emWin pozwala na tworzenie wydajnych graficznych interfejsów użytkownika (GUI – Graphical User Interface) dla każdej aplikacji z wyświetlaczem LCD oraz umożliwia wysokiej jakości wygładzanie (anti-aliasing) tekstu i kształtów. Ponadto firma Segger opracowała autonomiczne narzędzie projektowe emWin, które oddziela projekt graficznego interfejsu użytkownika od rozwoju oprogramowania wbudowanego w urządzenie, co przyspiesza projektowanie aplikacji LCD. Biblioteka i narzędzie emWin mogą zostać wykorzystane dla szerokiej grupy produktów, w tym urządzeń elektroniki użytkowej, sprzętu gospodarstwa domowego, urządzeń medycznych i urządzeń przemysłowych. Kompatybilny ze środowiskami jedno- i wielozadaniowymi, emWin jest idealny do zastosowania z mikrokontrolerami LPC1788 – pierwszymi na rynku mikrokontrolerem z rdzeniem ARM Cortex-M3 i wbudowanym, wysokiej jakości kontrolerem LCD, jak również z innymi mikrokontrolerami firmy NXP: LPC1850/4300 (Cortex-M3/M4), LPC247x (ARM7) oraz LPC3250 (ARM9). Bibliotekę emWin można pobrać ze strony internetowej poświęconej mikrokontrolerom NXP.


Do ważniejszych właściwości programu emWin z biblioteką graficzną firmy SEGGER, dostępnego teraz bezpłatnie dla mikrokontrolerów LPC firmy NXP, zalicza się:



  • obsługa wszystkich rodzajów wyświetlaczy LCD, w tym wyświetlaczy monochromatycznych, ze skalą szarości lub kolorowych z aktywną matrycą TFT,

  • narzędzie programowe na komputer osobisty (PC) emWinView do szczegółowego, powiększonego widoku wszystkich warstw w symulacji,

  • doskonałe, wysokiej jakości wygładzanie tekstu i kształtów,

  • łatwy do wykonania podstawowy projekt interfejsu w autonomicznych aplikacjach oraz oddzielnie projektu interfejsu użytkownika od rozwoju oprogramowania wbudowanego w urządzenie,

  • oprogramowanie dostarczane w postaci kodu obiektowego,

  • konfigurowalne rozmiary ekranów,

  • kod zoptymalizowany pod względem wielkości i szybkości działania,

  • buforowanie LCD w pamięci dla wolniejszych kontrolerów LCD,

  • przejrzysta struktura,

  • obszerna dokumentacja,

  • wyświetlacz wirtualny większy niż wyświetlacz rzeczywisty,

  • narzędzia programowe: GUIBuilder (konstruktor graficznego interfejsu użytkownika) Font Converter (konwerter czcionek) oraz Bitmap Converter (konwerter obrazów bitmapowych).

O autorze