LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Wstecz
IoT

Zdalny serwis – konsultacje wideo poprzez tablet nagłowny

Co oznacza zdalny serwis? Czy z jego pomocą można przyspieszyć cały proces. Artykuł opisuje konkretny przypadek wsparcia firmy WOLFFKRAN z branży żurawi wieżowych.

Autorska aplikacja

Aplikacja Remote Hero opracowana została przez specjalistów z firmy programistycznej Codelab, z oddziałami w Szczecinie i Wrocławiu, specjalizującej się w rozwiązaniach automotive i IIOT. Umożliwia ona serwisantom maszyn oraz pracownikom utrzymania ruchu zdalne konsultacje wideo z potrzebnym w danym momencie specjalistą. Dostarczana jest wraz z okularami wyposażonymi w ekran, dedykowanymi do zastosowań przemysłowych.

Opisywany tu przypadek firmy WOLFFKRAN nawiązuje do cyfryzacji w poszczególnych obszarach produkcji i obsługi jej klientów. Aplikacja serwisowa pod marką WOLFF Assist oparta jest na Remote Hero, która została w bardzo prosty sposób dostosowana dzięki wewnętrznemu konfiguratorowi. Umożliwia ona technikom firmy lub pracownikom klienta szybkie i łatwe połączenie z doświadczonymi ekspertami w razie problemów technicznych, podczas montażu, napraw i konserwacji żurawi budowlanych. Korzystając ze specjalnych okularów z kamerą i ekranem RealWear, pracownik przekazuje obraz na żywo do Centrum Serwisowego firmy w Heilbronn.

Transmisja wideo i audio jest szyfrowana, a sama aplikacja, oprócz okularów, obsługuje także zwykłe smartfony z systemem iOS oraz Android i popularne przeglądarki internetowe. Funkcja tłumaczenia na 29 języków umożliwia komunikację z użytkownikami z różnych zakątków świata, co jest istotne dla firmy z zasięgiem globalnym. Dodatkową zaletą jest możliwość wykonywania zdjęć i filmów, a także dostęp w czasie rzeczywistym do planów montażowych, instrukcji i innych dokumentów. Dzięki aplikacji można znacznie przyspieszyć pracę serwisu, skrócić przestoje u klienta, usprawnić prace konserwacyjne i uniknąć zbędnej emisji CO2 oraz kosztów podróży.

Studium przypadku

Zanim system WOLFF Assist został przedstawiony publicznie, przeszedł testy wewnątrz organizacji. Przeprowadzono analizę awarii u jednego z klientów, który zgłosił nietypowe zachowanie liny podnoszącej żurawia, kołyszącej się zbytnio podczas różnych obciążeń i prędkości. Analiza tej awarii przez telefon nie była możliwa, ponieważ Infolinia producenta nie posiadała wystarczających informacji. W związku z tym wysłano na miejsce lokalnego technika firmy WOLFFKRAN, wyposażonego w okulary RealWear.

Krótko po przybyciu na miejsce, specjalista nawiązał bezpośrednie połączenie z Centrum Serwisowym w Heilbronn. Dzięki dostępowi do Internetu, dźwięk i obraz mogły być przesyłane na żywo w wysokiej jakości, co znaczenie ułatwiło pracę ekspertom w biurze. Wszyscy mogli na żywo obserwować i analizować zachowanie liny. Została sporządzona dokumentacja wideo, co pozwoliło na swobodną analizę problemu w dogodnym momencie. Zerwanie drutów, nadmierne skręcenie liny czy błędy mocowania zostały wykluczone, ponieważ wszystkie elementy zostały szczegółowo zweryfikowane przez ekspertów za pomocą funkcji wielokrotnego przybliżenia obrazu kamery w okularach RealWear. Następnie przystąpiono do testu samego bębna liny podnoszącej według zdalnych instrukcji. Szybko zauważono, że bęben był niewyważony, co w efekcie powodowało nadmierne kołysanie się liny.

Czas interwencji technika WOLFFKRAN na miejscu wyniósł tylko 2,5 godziny, co pozwoliło zapobiec opóźnieniom na placu budowy. Równolegle w Heilbronn przygotowywano już nowy element bębna. Jeszcze tego samego dnia bęben liny podnoszącej został wymieniony na nowy. Od momentu zgłoszenia awarii do jej całkowitego usunięcia minęły niecałe dwa dni. Sytuacja była zdalnie monitorowana, a decyzje podejmowane świadomie, w ścisłej współpracy z klientem i technikiem. Czas demontażu i montażu pozostał niezmienny, ale osiągnięto dużą oszczędność czasu przy analizie i ocenie skali problemu.

Artykuł powstał na podstawie tekstu Szymona Skiby, kierownika produktu Remote Hero. Materiały dotyczące studium przypadku zostały przygotowane przez Andreasa Kahla, dyrektora zarządzającego i kierownika sprzedaży firmy WOLFFKRAN.

Polski portal branżowy dedykowany zagadnieniom elektroniki. Przeznaczony jest dla inżynierów i konstruktorów, projektantów hardware i programistów oraz dla studentów uczelni technicznych i miłośników elektroniki. Zaglądają tu właściciele startupów, dyrektorzy działów R&D, zarządzający średniego szczebla i prezesi dużych przedsiębiorstw. Oprócz artykułów technicznych, czytelnik znajdzie tu porady i pełne kursy przedmiotowe, informacje o trendach w elektronice, a także oferty pracy. Przeczyta wywiady, przejrzy aktualności z branży w kraju i na świecie oraz zadeklaruje swój udział w wydarzeniach, szkoleniach i konferencjach. Mikrokontroler.pl pełni również rolę patrona medialnego imprez targowych, konkursów, hackathonów i seminariów. Zapraszamy do współpracy!