LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Aktualności

5 kroków do silniejszych relacji dostawca-dystrybutor

W sektorze elektronicznym relacje między dostawcami i dystrybutorami są czymś więcej niż tylko koniecznością transakcyjną. To ważny silnik do poruszania się po szybkich zmianach technologicznych, napiętych marżach i złożonych łańcuchach dostaw. W rzeczywistości partnerstwo między producentem a dystrybutorem ma fundamentalne znaczenie dla obopólnego sukcesu i odporności w każdych warunkach rynkowych.

Źródło: Freepik

Pięć elementów budowania bardziej produktywnych relacji:

  1. Otwarta rozmowa. Według Oxford College of Procurement & Supply, sama komunikacja musi być skuteczna, jasna i precyzyjna. Powinna również odbywać się na odpowiednich kanałach komunikacyjnych i zawsze musi wiązać się z umiejętnością słuchania. Gwarantuje to, że komunikaty są rozumiane i podejmowane w bezpośredni i odpowiedni sposób.
  2. Zdefiniowanie oczekiwań na samym początku. Dane mają być przekazywane w sposób jasny dla obu stron przy pomocy spójnej platformy. Aktualizowanie statusów wszystkich elementów musi być proste, a one same łatwe do śledzenia. Wszystkie narzędzia komunikacyjne powinny być dostępne, proste w użyciu i wypełnione ważnymi danymi, widocznymi dla obu stron.
  3. Fundament szacunku i zaufania. Świat biznesu może być szalenie konkurencyjny i nieprzewidywalny, a solidne podstawy szacunku i zaufania mają kluczowe znaczenie dla skutecznych sojuszy między producentem a dystrybutorem. Dostawcy chcą współpracować z nabywcami, którzy wykazują się uczciwością i doceniają ich za wartość dodaną, jaką zapewniają organizacji kupującej. Szacunek pomaga budować zaufanie, a wraz z nim pojawiają się nieskończone możliwości zwiększania wydajności poprzez innowacje i rozwiązywanie problemów.
  4. Uczciwość. Budowanie zaufania poprzez szacunek i otwartość może zostać zniweczone, gdy jedna lub obie strony nie są zadowolone z relacji. Jeśli na przykład dostawca czuje, że nie jest traktowany sprawiedliwie, może nie spełniać wymogów umowy. I odwrotnie, jeśli kupujący poczuje się oszukany, może poczuć się urażony umową z dostawcą i poszukać innego źródła zaopatrzenia.
  5. Wykorzystanie zbiorczych zestawów danych do pracy. Standardy pomiaru danych powinny być z góry ustalone. Wiele firm raportuje i komunikuje te wskaźniki za pomocą kart wyników dostawców – tworzonych przez producenta i regularnie udostępnianych dostawcy w celu śledzenia wyników. Każda firma będzie miała specyficzne potrzeby, ale niektóre z kluczowych wskaźników zalecanych przez LeanDNA obejmują wydajność dostaw na czas (stosunek dostaw na czas do całkowitych dostaw zaplanowanych w miesiącu), wydajność zapasów poniżej poziomu minimalnego (procent pozycji dostawcy, które są poniżej poziomu minimalnego) i wydajność jakości – wadliwe części na milion (DPPM) w oparciu o procent defektów (liczba defektów / całkowita liczba odbiorów poszczególnych pozycji).

Silne relacje między dostawcami i dystrybutorami elektroniki opierają się na zaangażowaniu, jasnych działaniach i uczciwości. Nadając priorytet otwartej komunikacji, wzajemnemu zaufaniu i szacunkowi oraz sprawiedliwemu traktowaniu i udostępnianiu danych, organizacje mogą czerpać korzyści z partnerstw, które są odporne, wydajne i ostatecznie bardziej skuteczne dla wszystkich zainteresowanych stron.

Źródło: Supply Chain Connect

Polski portal branżowy dedykowany zagadnieniom elektroniki. Przeznaczony jest dla inżynierów i konstruktorów, projektantów hardware i programistów oraz dla studentów uczelni technicznych i miłośników elektroniki. Zaglądają tu właściciele startupów, dyrektorzy działów R&D, zarządzający średniego szczebla i prezesi dużych przedsiębiorstw. Oprócz artykułów technicznych, czytelnik znajdzie tu porady i pełne kursy przedmiotowe, informacje o trendach w elektronice, a także oferty pracy. Przeczyta wywiady, przejrzy aktualności z branży w kraju i na świecie oraz zadeklaruje swój udział w wydarzeniach, szkoleniach i konferencjach. Mikrokontroler.pl pełni również rolę patrona medialnego imprez targowych, konkursów, hackathonów i seminariów. Zapraszamy do współpracy!