LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Wstecz
Aktualności

LG Energy Solution dostarczy baterie EV typu LFP dla Ampere Grupy Renault

Południowo-koreańska firma ogłosiła 2 lipca, że będzie dostarczać litowo-żelazofosforanowe baterie EV typu pouch dla Ampere. Jest to producent pojazdów elektrycznych, wywodzący się z Grupy Renault, długoletni klient LG Energy Solution. Kontrakt przewiduje pięcioletnią współpracę, a pierwsze duże dostawy baterii LFP do EV planowane są od 2025 roku. Łączna pojemność wyniesie około 39 GWh i wystarczy do produkcji około 590 tysięcy pojazdów z napędem bateryjnym, najnowszych modeli Ampere. Baterie LFP zawierające rozwiązania CTP (Cell To Pack) produkowane będą w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem.

LG Energy Solution

Fot. LG Energy Solution

Ostra rywalizacja na rynku EV

Dotychczas na rynku europejskim dominowali producenci spoza Korei. Podpisana umowa ma zatem istotne znaczenie. Baterie LFP wykorzystują żelazo i fosforan, materiały tańsze niż te stosowane w bateriach NCM. Mają też stabilną strukturę chemiczną, co zapewnia konkurencyjność pod względem kosztów i bezpieczeństwa. Popyt na tego rodzaju baterie podnosi rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo pojazdy EV.

LG Energy Solution

Bateria typu pouch. Fot. LG Energy Solution

Pionierska technologia

W procesie produkcji zastosowane są rozwiązania CTP (Cell To Pack). Technologia ta polega na eliminacji modułu i pozwala na natychmiastową zamianę komórki na strukturę pudełkową. Pozwala to na redukcję kosztów i masy oraz optymalizację wykorzystania przestrzeni. Z tych powodów CTP jest uważane za pionierską technologię na rynku baterii EV. Firma LG Energy Solution jako pierwsza na świecie zastosowała tę technologię w bateriach typu pouch. Mają one o około 5% wyższą gęstość energetyczną na masę  i oferują tym samym wyższą efektywność energetyczną dla EV. Dodatkowo zwiększona została wytrzymałość opakowania baterii poprzez zastosowanie sprawdzonej technologii zapobiegania przewodnictwu ciepła.

Zdywersyfikowana wartość dla klienta

Umowa pozwoli LG Energy Solution poszerzać portfolio produktowe w zakresie baterii typu pouch, obejmujące rozwiązania, takie jak NCMA wysokoniklowe, NCM średnionapięciowe i LFP.

LG Energy Solution

Na zdjęciu od lewej: Gilles Le Borgne, Dyrektor Technologii w Renault Group; Seungdon Choi, Wiceprezes Advanced Automotive Battery Development Center w LG Energy Solution; François Provost, Dyrektor ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group; Wonjoon Suh, Wiceprezes Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution; Philippe Brunet, Wiceprezes ds. Powertrain i Inżynierii EV w Ampere; Josep Maria Recasens, Dyrektor Strategiczny w Renault Group i Dyrektor Operacyjny w Ampere. Fot. LG Energy Solution

Źródło: LG Energy Solution Wrocław sp. z o.o.

Polski portal branżowy dedykowany zagadnieniom elektroniki. Przeznaczony jest dla inżynierów i konstruktorów, projektantów hardware i programistów oraz dla studentów uczelni technicznych i miłośników elektroniki. Zaglądają tu właściciele startupów, dyrektorzy działów R&D, zarządzający średniego szczebla i prezesi dużych przedsiębiorstw. Oprócz artykułów technicznych, czytelnik znajdzie tu porady i pełne kursy przedmiotowe, informacje o trendach w elektronice, a także oferty pracy. Przeczyta wywiady, przejrzy aktualności z branży w kraju i na świecie oraz zadeklaruje swój udział w wydarzeniach, szkoleniach i konferencjach. Mikrokontroler.pl pełni również rolę patrona medialnego imprez targowych, konkursów, hackathonów i seminariów. Zapraszamy do współpracy!