Schneider Electric przyspiesza transformację dzięki inteligentnym rozwiązaniom do ładowania pojazdów elektrycznych
Schneider Electric opracował dwie nowe serie produktów obejmujących stacje ładowania EVlink Pro DC 120-180kW – skalowalne rozwiązanie do ładowania dla użytkowników komercyjnych oraz Schneider Charge – nową stację ładowania pojazdów elektrycznych dla gospodarstw domowych.
Rozwiązania Schneider Electric, zaprezentowane podczas Innovation Summit, pozwolą operatorom skutecznie dostarczać infrastrukturę ładowania, pomagając sprostać prognozowanemu zapotrzebowaniu na setki milionów złączy ładowania pojazdów elektrycznych do 2040 roku.
– Cieszymy się, że możemy wprowadzić na rynek nasze rozwiązania dla e-mobilności zapewniające szybkie, niezawodne i wygodne ładowanie pojazdów elektrycznych zarówno w domu, jak i w podróży – mówi Nadège Petit, dyrektor ds. innowacji w Schneider Electric. – Operatorzy mogą teraz korzystać z w pełni zintegrowanego rozwiązania do zarządzania swoimi sieciami. Pomoże im to utrzymać dyspozycyjność, eliminując obawy użytkowników pojazdów elektrycznych o niezawodność stacji ładowania podczas podróży. Schneider Charge jeszcze bardziej zwiększa wygodę właścicieli aut elektrycznych, gwarantując pełny potencjał ładowania tego typu pojazdów w gospodarstwach domowych.
Ładowanie do 80% w zaledwie 20 minut
Ponieważ przyjmuje się, że prawie 90% ładowania pojazdów elektrycznych będzie odbywać się wewnątrz budynków, Schneider Electric ogłosił wprowadzenie na rynek EVlink Pro DC, stacji szybkiego ładowania dla środowisk komercyjnych i przemysłowych. Skalowalny od 120 kW do 180 kW EVlink Pro DC maksymalizuje efektywność energetyczną i minimalizuje koszty dzięki dynamicznej alokacji mocy pomiędzy dwoma kablami. Równoważy to ilość energii dostarczanej do każdego pojazdu w zależności od potrzeb, zmniejszając straty mocy na stacjach ładowania. EVlink Pro DC 180kW umożliwia pojazdom osiągnięcie 80% poziomu naładowania[i] w zaledwie 20 minut, optymalizując zużycie energii i skracając czas potrzebny na przykład na powrót pojazdów flotowych na drogę.
Planuje się, że przed końcem 2024 roku EV Link Pro DC będzie dostępny w całej Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, a także regionie APAC i Azji Wschodniej.
Najnowocześniejsze domowe ładowanie pojazdów elektrycznych
Schneider Charge – stacja ładowania pojazdów elektrycznych dla gospodarstw domowych, została zaprojektowana z myślą o łatwości użytkowania, elastyczności, bezpieczeństwie i wydajności. Ponieważ tylko nieco ponad połowa (51%) właścicieli pojazdów elektrycznych na całym świecie posiada ładowarkę w domu, Schneider Charge oferuje rozwiązanie, które jest solidne, opłacalne, proste w instalacji i łatwe w obsłudze.
Dzięki możliwości wykorzystania aplikacji eSetup oraz aplikacji dla użytkowników dostępnej na rynku polskim, mają oni możliwość łatwego zaplanowania i monitorowania ładowania swojego pojazdu. Dzięki systemowi Peak Controller Schneider Charge ogranicza również problemy wynikające z przeciążania sieci zasilającej podczas ładowania pojazdów elektrycznych.
Planuje się również, że Schneider Charge będzie dostępny w całej Europie, a także w Australii, Nowej Zelandii i części Azji przed końcem roku 2024.
Specjaliści wesprą utrzymanie infrastruktury EV w Europie
Niezawodna infrastruktura ładowania ma kluczowe znaczenie dla przyspieszenia procesu wdrażania pojazdów elektrycznych, ale jej instalacja i utrzymanie wymaga wsparcia wykwalifikowanej kadry. Schneider Electric ogłosił ekspansję swojego amerykańskiego partnera, firmy Qmerit oferującej wykwalifikowanych pracowników do rozproszonego zarządzania stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, na rynki europejskie. Qmerit połączy klientów z siecią profesjonalnych instalatorów, zapewniając wsparcie na miejscu, aby zapewnić łatwą konfigurację infrastruktury ładowania. Wzmocni to ogólnoświatową sieć techników Schneider Electric, którzy są zaangażowani w poprawę wydajności infrastruktury dla aut elektrycznych oraz utrzymanie bezpiecznego i wydajnego wykorzystania zasobów.
[i] Zależy od rozmiaru akumulatora i specyfikacji pojazdu.
Źródło: informacja prasowa