LinkedIn YouTube Facebook
Szukaj

Newsletter

Proszę czekać.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wstecz
Aktualności

Infineon razem z LingJi opracuje falowniki na bazie GaN do lekkich pojazdów elektrycznych

Infineon Technologies AG oraz Lingji Innovation Technology Co., Ltd., spółka zależna Ninebot, podpisały protokół ustaleń (MoU) w celu dalszego rozwoju technologii azotku galu (GaN) w obszarze lekkich pojazdów elektrycznych (LEV). Infineon dostarczy tranzystory mocy nowej generacji CoolGaN™ G5, wspierając chińską Lingji w opracowywaniu wysokowydajnych systemów falowników do dwukołowych elektryków.

Specjalizująca się w inteligentnych technologiach sterowania firma Lingji połączy CoolGaN G5 z własnymi algorytmami, w celu poprawienia wydajności układu napędowego, osiągnięcia przełomowego poziomu gęstości mocy oraz zapewnienia zgodności z oficjalnymi wymaganiami dotyczącymi zasięgu i rozmiarów. Biorąc pod uwagę nową chińską normę, zgodnie z którą masa tworzyw sztucznych w hulajnogach elektrycznych nie może przekraczać 5,5% masy pojazdu, GaN stał się preferowanym wyborem, ponieważ pozwala zmniejszyć liczbę elementów pasywnych w celu optymalizacji przestrzeni. Porozumienie ma na celu opracowanie technologii napędów silnikowych GaN w celu optymalizacji rozwiązań dla adaptacji szerokiego zakresu napięć 48 V-72 V i sterowania falownikiem.

Wyższa wydajność falowników LEV

Dzięki naszym najnowocześniejszym rozwiązaniom GaN umożliwiamy klientom uzyskanie bardziej kompaktowych konstrukcji, zmniejszenie masy systemu i wyższą wydajność falowników LEV. Ponadto dostarczamy kompleksowe rozwiązania systemowe, które pomagają naszym klientom skrócić czas wprowadzenia produktu na rynek, minimalizując jednocześnie nakłady związane z projektowaniem – powiedział Peter Schaefer, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. sprzedaży w dziale motoryzacyjnym Infineon.

Wykorzystując najnowocześniejsze urządzenia mocy GaN G5 firmy Infineon oraz nasze własne inteligentne algorytmy, dostarczymy falowniki do pojazdów LEV, które zapewnią naszym klientom płynniejszą i wygodniejszą jazdę, jednocześnie zmniejszając zużycie energii i emisję spalin – powiedział Xu Chao, dyrektor generalny Lingji.

Dla konsumentów pojazdy LEV stanowią przystępne cenowo i dostępne wejście do świata mobilności elektrycznej. W przeciwieństwie do samochodów, pojazdy LEV zazwyczaj nie wymagają rozbudowanej infrastruktury ładowania, ponieważ dzięki wymiennym akumulatorom użytkownicy mogą ładować je w domu, korzystając ze standardowych gniazdek elektrycznych. Analitycy branżowi szacują, że do 2030 r. wartość tego rynku osiągnie 340 mld USD [1].

Półprzewodniki mocy GaN są stosowane na całym świecie w zastosowaniach przemysłowych, motoryzacyjnych, konsumenckich oraz komputerowych i komunikacyjnych, takich jak zasilacze do systemów sztucznej inteligencji, falowniki słoneczne, ładowarki i adaptery lub systemy sterowania silnikami.

Źródło: informacje prasowe


Infineon Technologies AG jest producentem półprzewodników stosowanych w systemach zasilania i IoT. Na koniec września 2924 zatrudniał około 58 060 pracowników na całym świecie i osiągnął przychody w wysokości około 15 mld EUR.

[1] McKinsey

Polski portal branżowy dedykowany zagadnieniom elektroniki. Przeznaczony jest dla inżynierów i konstruktorów, projektantów hardware i programistów oraz dla studentów uczelni technicznych i miłośników elektroniki. Zaglądają tu właściciele startupów, dyrektorzy działów R&D, zarządzający średniego szczebla i prezesi dużych przedsiębiorstw. Oprócz artykułów technicznych, czytelnik znajdzie tu porady i pełne kursy przedmiotowe, informacje o trendach w elektronice, a także oferty pracy. Przeczyta wywiady, przejrzy aktualności z branży w kraju i na świecie oraz zadeklaruje swój udział w wydarzeniach, szkoleniach i konferencjach. Mikrokontroler.pl pełni również rolę patrona medialnego imprez targowych, konkursów, hackathonów i seminariów. Zapraszamy do współpracy!