Infineon razem z LingJi opracuje falowniki na bazie GaN do lekkich pojazdów elektrycznych
Infineon Technologies AG oraz Lingji Innovation Technology Co., Ltd., spółka zależna Ninebot, podpisały protokół ustaleń (MoU) w celu dalszego rozwoju technologii azotku galu (GaN) w obszarze lekkich pojazdów elektrycznych (LEV). Infineon dostarczy tranzystory mocy nowej generacji CoolGaN™ G5, wspierając chińską Lingji w opracowywaniu wysokowydajnych systemów falowników do dwukołowych elektryków.

Specjalizująca się w inteligentnych technologiach sterowania firma Lingji połączy CoolGaN G5 z własnymi algorytmami, w celu poprawienia wydajności układu napędowego, osiągnięcia przełomowego poziomu gęstości mocy oraz zapewnienia zgodności z oficjalnymi wymaganiami dotyczącymi zasięgu i rozmiarów. Biorąc pod uwagę nową chińską normę, zgodnie z którą masa tworzyw sztucznych w hulajnogach elektrycznych nie może przekraczać 5,5% masy pojazdu, GaN stał się preferowanym wyborem, ponieważ pozwala zmniejszyć liczbę elementów pasywnych w celu optymalizacji przestrzeni. Porozumienie ma na celu opracowanie technologii napędów silnikowych GaN w celu optymalizacji rozwiązań dla adaptacji szerokiego zakresu napięć 48 V-72 V i sterowania falownikiem.
Wyższa wydajność falowników LEV
– Dzięki naszym najnowocześniejszym rozwiązaniom GaN umożliwiamy klientom uzyskanie bardziej kompaktowych konstrukcji, zmniejszenie masy systemu i wyższą wydajność falowników LEV. Ponadto dostarczamy kompleksowe rozwiązania systemowe, które pomagają naszym klientom skrócić czas wprowadzenia produktu na rynek, minimalizując jednocześnie nakłady związane z projektowaniem – powiedział Peter Schaefer, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. sprzedaży w dziale motoryzacyjnym Infineon.
– Wykorzystując najnowocześniejsze urządzenia mocy GaN G5 firmy Infineon oraz nasze własne inteligentne algorytmy, dostarczymy falowniki do pojazdów LEV, które zapewnią naszym klientom płynniejszą i wygodniejszą jazdę, jednocześnie zmniejszając zużycie energii i emisję spalin – powiedział Xu Chao, dyrektor generalny Lingji.
Dla konsumentów pojazdy LEV stanowią przystępne cenowo i dostępne wejście do świata mobilności elektrycznej. W przeciwieństwie do samochodów, pojazdy LEV zazwyczaj nie wymagają rozbudowanej infrastruktury ładowania, ponieważ dzięki wymiennym akumulatorom użytkownicy mogą ładować je w domu, korzystając ze standardowych gniazdek elektrycznych. Analitycy branżowi szacują, że do 2030 r. wartość tego rynku osiągnie 340 mld USD [1].
Półprzewodniki mocy GaN są stosowane na całym świecie w zastosowaniach przemysłowych, motoryzacyjnych, konsumenckich oraz komputerowych i komunikacyjnych, takich jak zasilacze do systemów sztucznej inteligencji, falowniki słoneczne, ładowarki i adaptery lub systemy sterowania silnikami.
Źródło: informacje prasowe
Infineon Technologies AG jest producentem półprzewodników stosowanych w systemach zasilania i IoT. Na koniec września 2924 zatrudniał około 58 060 pracowników na całym świecie i osiągnął przychody w wysokości około 15 mld EUR.
[1] McKinsey
512 Mbit QSPI NOR Flash firmy Infineon do zastosowań satelitarnych ma kwalifikację zgodną z DLAM QML-V i QML-P
Infineon rozszerza portfolio OptiMOS™ 6 o tranzystory MOSFET 150 V w pakietach TOLL, TOLG i TOLT
Infineon wprowadza przemysłowe tranzystory MOSFET CoolSiC™ 650 V G2 75 mΩ do zastosowań średniej mocy i wysokiej gęstości mocy 



